به گزارش کلهرنیوز، جبار گوهری در گفتگو با  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: از بیست و هشتم اسفند تا ۱۲ فروردین ماه مجموعاً ۲۴۶ هزار و ۳۴۶ مسافر نوروزی در اقامتگاه های رسمی استان کرمانشاه شامل هتل آپارتمانها، مهمان پذیرها، واحدهای بوم گردی، خانه مسافرها، مدارس، هتل ها، سالن های ورزشی، خوابگاههای دانشجویی و… اسکان داشته اند.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: در همین بازه زمانی بیش از دو میلیون نفر از مجموعه های تاریخی طبیعی استان بازدید کرده اند.

وی گفت: بیشترین بازدیدها به ترتیب از مجموعه فرهنگی تاریخی طاقبستان، بیستون، غار قوری قلعه، تکیه بیگلربیگی و معاون الملک و معبد آناهیتا صورت گرفته است.

گوهری با اشاره به حضور گردشگران و رونق بازار تصریح کرد: در مجموعه های تاریخی استان و همچنین ورودی اکثر شهرستانها نمایشگاه دستی و سوغات کرمانشاه برپا شده است.

وی در ادامه از انجام ۸۹۷ مورد بازدید نظارتی توسط بازرسان از مراکز پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و رستورانها خبر داد و افزود: بر اساس این بازدیدها ۷۷ مورد تشویق، ۱۲۵ مورد تذکر و ۳ مورد تعلیق داشتیم و ۵۴ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

گوهری خاطرنشان کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی در استان کرمانشاه از روز بیست و نهم اسفند تکمیل شد، بر همین مبنا  و با وجود اعلام ممنوعیت به کارگیری مدارس برای اقامت مسافران طی روزهای نخست، شمار فراوانی از مهمانان نوروزی در مدارس، خانه های مسافر و خوابگاه های دولتی اسکان داده شدند.

سرپرست اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از استان کرمانشاه، گفت: بر اساس بلیط فروشی های انجام شده در این بازه زمانی ۲ میلیون و چهارصد و هفت هزار و ۵۶۳ مورد بازدید از محوطه های تاریخی توریستی استان به عمل آمده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :