به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آئین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد.

 برنامه های ما برگرفته از سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب است

در این مراسم سلمان محمدی مدیر کل جدید آموزش و پرورش ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدواریم همه ما بتوانیم از فضای معنوی این ماه بهره ببریم.

وی خاطر نشان کرد: با خدای خود عهد کردم که نهایت تلاش را در جهت ارتقاء و سربلندی نظام آموزش و پرورش به کار بگیرم و در طول خدمت کمتر حرف بزنم و بیشتر عمل کنم.

محمدی در ادامه با اشاره به حدیثی گهربار از امام صادق(ع) گفت: این امام همام فرمودند کسی که می خواهد مسئولیت عده ای را بر عهده بگیرد باید ۳ ویژگی داشته باشد اول تقوا که او را از گناه دور بدارد، دوم حسن خلق و رفتار مهربانانه و سوم سعه صدر که از صبر نیز بالاتر است.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد عهده دار مسئولیت شود باید همچون کوه در برابر مشکلات استوار باشد و بنده این حدیث را منشور و سرلوحه کار خود در این مسئولیت قرار خواهم داد.

مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: برنامه های ما برگرفته از سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و دستورات ارائه شده از سوی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی خواهد بود‌.

وی اظهار داشت: اولین و مهم ترین اقدام در طول مدیریت بنده اجرای مطلوب سند تحول بنیادین است چرا که نقشه راه ما در آموزش و پرورش است.

محمدی بیان داشت: الان حدود ۱۰ سال از تدوین این سند گذشته در حالی که هر ۵ سال می توان آن را بازنگری و تدوین کرد اما هنوز در این مورد هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی خاطر نشان کرد: ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش از دیگر اقدامات خواهد بود و باید نگرش تک سویه به آن را تغییر داد.

مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ما باید به تربیت به عنوان یک نگاه ملی توجه کنیم که در آن همه دستگاه‌ها متولی امر تعلیم و تربیت هستند و آموزش و پرورش میدان دار این عرصه است.

وی ادامه داد: اگر تربیت انسان موحد و مجاهد را شاه بیت نظام جمهوری ایران می دانیم آموزش و پرورش باید بر قله دستگاه‌های اداری باشد.

محمدی تربیت تمام ساحتی را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: تنها درس خواندن و ورزش کردن دانش آموزان‌ ملاک نیست بلکه به دنبال تربیت چندساحتی باید باشیم و دانش آموزان در همه زمینه ها به شکل متوازن و متعادل رشد کنند‌.

وی اظهار داشت: عدالت آموزشی از دیگر موارد مهم در دستور کار ما است به خصوص در این موقعیت پساکرونا برای افت تحصیلی و دانش آموزان بازمانده از تحصیل شرایطی مهیا شود که به چرخه آموزش برگردند.

رکن اصلی برای بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری معلم است

محمدی بیان داشت: ارتقاء جایگاه و تکریم منزلت و مقام معلم اعم از شاغل و بازنشسته از دیگر اقدامات است چرا که رکن اصلی برای بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری معلم است.

وی گفت: مشارکت موثر همه شرکای آموزش و پرورش از طریق تقویت شورای آموزش و پرورش، تقویت خیرین مدرسه ساز، انجمن اولیاء و مربیان و ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش بسیار مهم است.

محمدی جوانگرایی را از دیگر موارد مهم در راس امور دانست و اذعان داشت: جوانگرایی مطالبه جامعه است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر آن‌تاکید دارند و در استان به دنبال این مهم خواهیم بود ضمن اینکه حرمت پیشکسوتان و استفاده از تجارب ارزشمند آنها بر ما واجب است.

وی همچنین بر جذب درست نیروی انسانی برای آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: ورودی آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و باید به صورت ویژه دیده شود و تلاش کنیم تا بهترین ها به میدان بیایند و به دانش آموزان خدمت کنند.

وی تاکید کرد: هیچ آموزش خوبی در دوران خدمت جایگزین یک جذب بد نخواهد شد.

یزدان پناه: همواره سربازی برای نظام جمهوری اسلامی خواهم بود

در ادامه مجید یزدان پناه مدیر کل پیشین آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همدلی دستگاه‌ها و مسئولین محتلف در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گفت: همه ما معلم هستیم و در مسیر معلمی حرکت می کنیم.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: معلم اگر چه از مادیات چیزی ندارد اما سخاوت و بزرگ‌منشی آنها زبانزد است.

وی گفت: همواره سربازی برای نظام جمهوری اسلامی خواهم بود و با تمام وجود به همه این مهم را ثابت خواهم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :