به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ظرف روزهای اخیر شاهد کمبود برخی کالاهای اساسی از جمله روغن و شکر بوده ایم که مشکلاتی را برای خانواده های کرمانشاهی ایجاد کرده است.

به نظر می رسد با توجه به افزایش قیمت برخی کالاها، تولید کنندگان شکر و روغن با امتناع از عرضه این محصولات به بازار، درصدد ایجاد کمبود و بالا بردن قیمتها هستند که این امر نیازمند اعمال نظارتهای جدی از سوی متولیان امر است.

 

کمبودی از نظر تامین شکر و روغن در کرمانشاه وجود ندارد

محمد رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد،اظهار داشت: تعطیلات کارخانه ها در ایام نوروز و افزایش پخت زولبیا و بامیه و نذری در ماه رمضان، مصرف روغن و شکر را بیشتر کرد اما در مجموع کمبودی از نظر تامین شکر و روغن وجود ندارد.

وی افزود: شکری که به منظور تنظیم بازار توزیع می شود، به دنبال تحویل از کارخانه ها، توسط شرکتهای مربوطه بسته بندی می شود و سپس تحت نظارت جهاد کشاورزی در فروشگاه ها عرضه خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه فرآیند تنظیم بازار با تامین بازار متفاوت است، تصریح کرد: در حال حاضر شکر موجود است اما بخشی از سهمیه شکر کرمانشاه در قالب توزیع کالاهای تنظیم بازار تخصیص می یابد و مابقی توسط بخش خصوصی تامین و توزیع می شود.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۰ تن شکر برای بسته بندی به هفت شرکت بسته بندی تحویل شده و  در فروشگاه های سطح شهر توزیع می شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: علاوه بر توزیع روزانه شکر، دو هزار تن روغن نیز توسط شرکت‌های پخش توزیع خواهد شد.

عباسی گفت:در هر منطقه کمبود روغن مشاهده شود، توزیع صورت می گیرد، اما ممکن است دو سه روزی برای تامین این اقلام در فروشگاه ها زمان صرف شود.

وی افزود: به منظور تنظیم بازار، شکر و روغن در فروشگاه های زنجیره ای، مراکز تعاونی مصرف و فروشگاه های منتخب استان کرمانشاه توزیع می شود.

 

شکر و روغن در پاره ای از مواقع در بازار موجود نیست

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، با تایید کمبود شکر و روغن اظهار داشت: این مساله به تولیدات کارخانه جات مربوط می شود.

وی با بیان اینکه زیاده خواهی ها در میان تولید کنندگان هم افزایش یافته، افزود: برخی از کارخانه جات، با وجود داشتن ذخایر، محصولاتشان را به بازار عرضه نمی کنند تا قیمتها در آینده افزایش یابد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: البته تاکنون موردی از احتکار شکر و روغن دیده نشده و پرونده های تخلف با موضوع احتکار نداشته ایم.

پهلوانی خاطرنشان کرد: جای تعجب است که چگونه برخی از کالاها یک شبه دچار کمبود می شوند.

وی با اشاره به اینکه کمبود شکر و روغن وجود دارد، حتی در پاره ای از مواقع این محصولات در بازار موجود نیست، عنوان کرد: مبحث توزیع کالاهای تنظیم بازار به معنای پذیرش وجود کمبود است.

پهلوانی با بیان اینکه امیدواریم تدابیر لازم از سوی مسئولان مربوطه لحاظ شود، گفت: اعمال نظارت از سوی بازرسان ادامه دارد تا سو استفاده های احتمالی به حداقل برسد.

وی افزود: مردم نیز باید در مصرف شکر و روغن دقت کنند و البته کارخانه جات و کسبه هم نباید زیاده خواهی کنند.

به گزارش مرصاد، به منظور کاهش مشکلات اقتصادی و خنثی کردن بخشی از اثرات تحریم ها، به منظور استفاده از ظرفیت های داخلی، تولیدکنندگان نیز باید در کنار مردم قرار گیرند و از طمع ورزی و زیاده خواهی بپرهیزند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :