به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، طی روزهای اخیر گرانی آرد در سطح جهانی همزمان با اجرای سیاست‌ حذف ارز ترجیحی از برخی کالاها نظیر گندم سبب بروز واکنش های متفاوتی از جمله عرضه خارج از شبکه آرد و اقدام به تعطیلی های خودسرانه برخی نانوایی ها شده است.

متاسفانه عده ای فرصت طلب از اقدامات شجاعانه دولت مبنی بر کوتاه کردن دست عده ای نان به نرخ روز خور سخت برآشفته شده اند و در این شرایط با سودجویی هایشان درصدد اخلال در بازار و ایجاد موجی از تنش و نگرانی میان مردم هستند.

برخورد بدون اغماض با نانوایان متخلف

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با نانوایانی که خودسرانه اقدام به تعطیلی می کنند، به طور جدی و بدون اغماض برخورد خواهد شد‌.

وی افزود: تعزیرات حکومتی موظف است که با رصد نانوایی هایی که توسط اتاق اصناف بازدید شده نسبت به اجرای احکام مربوط به تخلفات آنها اقدام کند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: نانوایان متخلف در صورت تکرار تخلف برای سومین بار باید به مدت سه روز پلمب شوند و برای مرتبه چهارم و پنجم جریمه هایشان دوبرابر خواهد شد و در صورت ارتکاب تخلف برای ششمین بار لغو مجوز می شوند.

پهلوانی خاطرنشان کرد: مشکل ما در اجرای قوانین نظام صنفی است که اگر پیاده شوند تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: اخیرا سهمیه نانوایان در صورت ارتکاب تخلف بر اساس جلسات شورای آرد و نان فرمانداری کم یا قطع خواهد شد و به خبازی های دیگر واگذار می شود.

پهلوانی تصریح کرد: موضوع گرانی گندم و آرد  تنها به ایران مربوط نمی شود بلکه مساله ای جهانی است.

وی عنوان کرد: ۴۵ درصد گندم جهان از اوکراین به دیگر کشورها وارد می شود و در شرایط کنونی جنگ بخش اعظمی گندم در اوکراین روی زمین  مانده که سهمیه کشورهایی نظیر ایران است.

تشدید نظارت بر نانوایی های کرمانشاه

قهرمان شاهی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: امکان سو استفاده برخی نانوایان با فروش آرد وجود دارد که ضمن رصد موضوع به طور جدی با موارد تخلف برخورد می شود.

وی افزود: در روزهای قبل از تعطیلات عید سعید فطر هماهنگی های لازم با بازرسان جهادکشاورزی، اتاق اصناف، مرکز بهداشت  و اتحادیه نانوایی ها برای تشکیل گشتهای مشترک و تشدید نظارت بر نانوایی ها انجام گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: بازرسان در دو نوبت صبح تا عصر به رصد خبازی ها می پردازند.

شاهی خاطرنشان کرد: طی بازرسی های مذکور در صورت مشاهده مواردی از عدم بازگشایی بدون مجوز نانوایی ها در روزهای غیر تعطیل شان با آنها برخورد خواهد شدو سهمیه روزانه این نانوایی ها هم به عنوان عرضه خارج از شبکه منظور می شود.

وی با تاکید بر تشدید برخورد های قانونی، افزود: شرایط موجود هم جهانی و هم کشوری است و تعداد معدودی که از این شرایط سو استفاده می کنند، مجازات خواهند شد.

شاهی خواستار همکاری مردم برای معرفی نانوایان متخلف شد و تصریح کرد: اتحادیه مربوطه نیز باید هشدارهای لازم را به واحدهای زیر مجموعه ارائه دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه هرگونه افزایش قيمت نان را غیرقانونی خواند و خاطرنشان کرد: با موارد گرانفروشی و کم فروشی نان برخورد می شود.

به گزارش مرصاد، به منظور برخورد با افراد سودجو ضمن اعمال نظارت های جدی و پیاده سازی احکام صادره، انتظار می‌رود مردم نیز در انعکاس تخلفات به بازرسان کوشاتر باشند تا سریعتر شاهد برچیده شدن بساط سودجویان باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :