به گزارش کلهرنیوز، سیامک آزادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ضمن تشریح عملکرد پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه اظهار داشت: این مجموعه در استان فعالیت های خوبی داشته و برای توسعه فناوری استان تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: برج فناوری کرمانشاه یکی از بزرگترین برج های فناوری در کشور است که با مساحت ۲۰ هزار مترمربع در ۱۶ طبقه احداث شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۲ واحد در برج مستقر شده و امیدواریم در آینده نزدیک با بهره برداری کامل از تمام طبقات برج، این تعداد به ۱۱۰ واحد برسد که نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری کامل خواهد رسید و مجموعه ای از تمام بازیگران زیست بوم فناوری استان در آن مستقر خواهند شد.

آزادی با بیان اینکه تاکید ما در تدوین و اجرای این برنامه تعامل و مسئولیت پذیری ذی نفعان زیست بوم فناوری و نوآوری خواهد بود، گفت: همچنین برنامه ریزی برای توسعه اشتغال دانش بنیان از حوزه های اولویت دار پارک در سال جاری است که در این زمینه ایجاد ١٠٠٠ شغل را برای امسال هدف گذاری کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: برج فناوری کرمانشاه به مرکز توسعه غرب کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه، اولویت پارک در حوزه فعالیت های بین الملل را توسعه بازار واحدهای فناور و دانش بنیان عنوان کرد و افزود: مقصد صادراتی ما در این زمینه تنها کشور عراق نیست اما با توجه به وجود مرز مشترک، این کشور از اولویت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بهره براری کامل از برج فناوری کرمانشاه او را به مرکز توسعه فناوری در غرب کشور تبدیل می کند.

آزادی گفت: این برج علاوه اینکه می تواند در ارتباط با کشورهای عراق و اقلیم کردستان و سایر کشورهای همسایه در بحث واردات و صادرات نقش بسزایی داشته باشد می تواند در بحث توسعه فناوری در غرب کشور بسیار موثر باشد.

وی در ادامه حضور جوانان نخبه و با انگیزه و فعال در شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور استان را مایه غرور دانست و ادامه داد: قول می دهیم حمایت های خاصی برای رونق فعالیت های این شرکت ها داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه بیان داشت: تدوین برنامه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یکی از مهم ترین ماموریتهای این نهاد است که با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

آزادی توسعه اکوسیستمی را بدون مشارکت فعال بخش خصوصی غیرممکن دانست و گفت: بخش خصوصی در اقتصاد دانش بنیان با تکیه برتحقیق و توسعه، سرمایه گذاری پرخطری را انجام می‌دهد و از این روی اگر به دنبال اشتغال زایی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی هستیم باید از بخش خصوصی به صورت ویژه حمایت کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :