به گزارش  کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، با عملیاتی شدن تصمیم دولت مبنی بر حذف تخصیص ارز ترجیحی به آرد، طرح هدفمندی یارانه آرد و نان اجرایی شد که در ابتدا موجبات سو استفاده برخی از نانوایان را فراهم کرد تا جایی که شاهد مواردی از عرضه خارج از شبکه آرد، تعطیلی های بدون برنامه و تغییر در ساعات کاری توسط نانوایان بودیم و همین امر موجبات نگرانی مردم را ایجاد کرده بود.

خوشبختانه یکی از اقدامات تحسین برانگیز دولت، اجرای آزمایشی طرح هدفمندی یارانه نان در برخی استانها بود که زمینه رفع سریع مشکلات مربوطه را فراهم آورد و اکنون نیز شاهد نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند در تعدادی از نانوایی های کرمانشاه هستیم که به دنبال آن اعمال نظارت بر این واحدها با دقت و سرعت بیشتری امکان پذیر خواهد شد‌.

نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در تعدادی از نانوایی های کرمانشاه

محمد‌رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد دو هزار و ۳۰۰ نانوایی در کرمانشاه فعالیت دارند، نظارت بر همه آنها کاری مشکل است.

وی افزود: همچنین در نانوایی ها با چندین موضوع از جمله ضرورت رعایت هشت ساعت کاری،  نظارت بر استاندارد بودن وزن چانه های نان، رعایت نرخ نامه مصوب و کیفیت نان مواجه هستیم‌.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: قیمت هر کیلوگرم آردی که در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد، حدود ۳۸ هزار تومان است، که برهمین مبنا اگر یک نانوایی ده کیسه آرد دریافت کند و تا غروب پخت نکند هر کیسه آرد در بازار ۷۰۰ هزار تومان فروش می رود، در واقع بدون پرداخت هزینه کارگر و هزینه های جاری، با احتساب دریافت ده کیسه آرد در روز حدود هفت میلیون تومان منتفع می شود پس تعطیلی چند ساعته نانوایی ها سبب ایجاد فساد خواهد شد.

عباسی خاطرنشان کرد: طرح نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی های زنجان و قزوین به صورت پایلوت اجرا شد و طی روزهای اخیر نیز در کرمانشاه به عنوان چهارمین استان نصب شده تا رصد نانوایی ها از طریق سامانه متمرکز امکان پذیر شود.

وی افزود: در سامانه جدید بانک سپه با همکاری جهاد کشاورزی و استانداری به منظور کاهش موارد قاچاق و فساد هر روز بر فعالیت نانوایی ها نظارت می شود.

عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت هر کیسه آرد در عراق تا یک میلیون تومان هم می رسد با اجرای طرح مذکور تلاش می شود از فساد جلوگیری شود.

اعمال نظارت دقیق با نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند در نانوایی ها

قهرمان شاهی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه های نظارتی شامل استانداری، فرمانداری، اداره غله و بازرگانی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف به صورت روزانه در قالب گشتهای انفرادی و گشتهای مشترک در دو نوبت صبح و عصر بر نانوایی ها نظارت دارد.

وی افزود: در حال حاضر با ازدحام جمعیت در برخی از نانوایی ها مواجه هستیم، همچنین موارد کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد نیز دیده می شود که با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند در نانوایی ها، نظارت‌ها دقیق تر اعمال می شود.

شاهی تصریح کرد: از هفته گذشته  تعزیرات حکومتی با توجه به عدم بازدارنده بودن جرائم خواستار افزایش جریمه ها شد که دستگاه های نظارتی هم آن را تایید کردند و میزان جرائم تا پنج برابر افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در اثر تکرار تخلفات از سوی واحدهای صنفی، آن واحد با نصب پلاکارد به مردم معرفی می شود و در نهایت پلمب خواهد شد.

افزایش نظارت بر نانوایی ها با نصب دستگاه کارتخوان هوشمند

رامین پهلوانی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: اتاق اصناف تنها بر نانوایی ها نظارت نمی کند، بلکه سازمان جهاد کشاورزی در این راستا مسئولیت اساسی را برعهده دارد، اتحادیه مربوطه، بسیج اصناف، سازمان صنعت و معدن، فرمانداری و نیروهای تابعه و اتاق اصناف هم در این میان بر نانوایی ها نظارت می کنند.

وی افزود: بازرسان دستگاه های نظارتی بر موارد کم فروشی، گران فروشی، قاچاق آرد و فروش غیرقانونی و خارج از شبکه آرد نظارت دارند البته افزایش مکرر نظارت‌ها باعث ارتکاب تخلف بیشتر توسط برخی از نانوایی ها می شود.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: نظارت‌ها باید به صورت منسجم و توسط تیمی ثابت انجام شود.

پهلوانی با بیان اينكه امیدواریم اعمال نظارت‌ از سوی بازرسان نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد مواردی از کم فروشی و گرانفروشی، عرضه آرد خارج از شبکه و قاچاق آرد در برخی  از نانوایی ها هستیم‌ که با موارد  تخلف هم برخورد می شود.

وی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی، افزود: با نصب دستگاه های کارت خوان هوشمند در نانوایی ها نظارت‌ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش مرصادنیوز، امیدواریم با توجه به آغاز نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند در برخی از نانوایی ها شاهد کاهش چشمگیر موارد تخلف و افزایش خدمات رسانی به مردم باشیم‌.

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :