به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز پنج شنبه در جمع مردم سرپل ذهاب ضمن تبریک دهه ولایت اظهار داشت: اینجا مشهد مظلومان فاتح است، سرپل ذهاب شهری که ایستادگی و مقاومت در مقابل صدامیان زبانزد خاص و عام است، مردمانی که حقیقتاً در ۸ سال دفاع مقدس بردباری، صبر، شکیبایی، روحیه ایستادگی و مقاومت آنها در مقابل بمباران ها و ستم هایی که صدامیان با آنها روا داشتند مثال زدنی است.

رئیس جمهور افزود: من به جوانان، دختران و پسران عرض می کنم که دخترم و پسرم مطالعه کن، بشنو از پدر و مادرت از سالها مقاومت و ایستادگی که در این سرزمین وجب به وجب این سرزمین یادآور رشادت، شهادت، شجاعت، ایستادگی، مقاومت، دلدادگی به خدا و ولایت مداری است.

وی خاطر نشان کرد: این سرزمین به عنوان مشهد مظلومان فاتح باید گرامی داشته شود و مورد توجه همگان باشد.

آیت الله رئیسی گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس مردم این خطه سازندگی را آغاز کردند اما به یکباره با یک حادثه طبیعی یعنی زلزله مواجه شدند در این زلزله هم خسارت های بسیاری به آنها وارد شد، خانه های مردم ویران شد و مردم عزیزی که ۸ سال مقاومت کرده بودند با این حادثه نیز مواجه شدند و مشکل بسیاری برای آنها پیش آمد، مردمانی که قریب به ۸۵۶ شهید و بیش از هزار ایثارگر و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کردند این بار با حادثه ای به نام زلزله مواجه شدند.

وی بیان داشت: چون این زلزله در سرپل ذهاب اتفاق افتاد استان کرمانشاه مورد توجه کشور قرار گرفت، رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به این منطقه توجه کردند، مردمانی که امتحان خوبی پس دادند و در روزهای دفاع مقدس از مرز و بوم این کشور پاسداری و حراست کردند و عقیده بر این بود زمانی که با مشکل زلزله مواجه شدند باید مشکل آنها مشکل کشور تلقی می شد.

وی ادامه داد: تلاش های بسیاری در زلزله صورت گرفت، همه دستگاه‌ها و نهادها و مهمتر از همه، مردم بزرگوار منطقه پای کار بودند، امروز هم مردم دچار شرایط و وضعیت متفاوت شده و زندگی آنها نواقصی پیدا کرده است باید پای کار باشیم.

وی اولین نگرانی مطرح شده مردم سرپل ذهاب را بازپرداخت وام عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل شرایط کرونا و وضعیت و شرایط درآمدی که مردم دارند امکان بازپرداخت آن برای مردم بسیار سخت شده است.

آیت الله رئیسی بیان داشت: گزارشی که به من داده شد این است که امروز پرداخت آن برای مردم با مشکل مواجه است از استاندار و مسئولین مربوطه درخواست دارم حتما نسبت به بازپرداخت وام ها باید تجدید نظر شود و مهلت جدی برای بازپرداخت به مردم داده شود.

وی تصریح کرد: مساله دومی که مردم را نگران کرده است مسئله آب و سامانه گرمسیری است که باید این طرح تکمیل شود به نحوی که ما هم شاهد درآمدزایی برای مردم این سامان باشیم.

رئیس جمهور بیان داشت: یکی از مصوبات سفر حتماً طرح تکمیل سامانه گرمسیری خواهد بود و از اولویت های سفر را تکمیل این سامانه، اشتغال زایی و درآمد زایی مردم این منطقه قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: امروز در جوار احمد بن اسحاق قمی هستیم شخصیتی ارزشمند و والایی که امروز مزارش همانند خورشید در این منطقه درخشش دارد و این افتخاری است که شهدای عالیقدر ما در این منطقه دارند.

آیت الله رئیسی گفت: محور اصلی در این منطقه در بحث اشتغال کشاورزی و دامداری است، اشتغال تنها پشت میز نشینی و کار اداری نیست باید به هر کار مولدی که بتواند تولید را در کشور رونق دهد اهمیت داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز مردم استان کرمانشاه با اهدای قریب به ۱۰ هزار شهید و جوان عزیز برای دفاع از وطن و کشور نباید دغدغه اشتغال داشته باشند.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: امروز یکی از دغدغه ها و مشکلاتی که ما را رنج می‌دهد در همه مناطق کشور به خصوص مناطقی که سهم بسزایی در پیروزی انقلاب در هر سال دفاع مقدس داشتند همانند استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب مسئله اشتغال و رفع بیکاری است که در این رابطه گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از استقبال مردم شهرستان سرپل ذهاب، افزود: امروز شأن خود را خدمت گزاری و خدمت به مردم می‌دانم و این خدمتگزاری مربوط به انقلاب و خون شهدا است.

آیت الله رئیسی بیان داشت: حضور شما عزیزان پیر و جوان زن و مرد به خصوص جوانان در زیر تابش آفتاب برای بنده به عنوان یک طلبه بسیار مسئولیت آور است و امیدوارم انشاالله خداوند تفضل کند تا بنده و همکارانم بتوانیم دَین بزرگی را به عهده ما دارند ادا کنیم و بتوانیم آنچه وظیفه ما است نسبت به مردم به ویژه مردم سر پل ذهاب مشهد مظلومان فاتح به انجام برسانیم.

رئیس جمهور اذعان داشت: نامه ها و درخواست های مردم حتماً مورد توجه ما خواهد بود، چرا که اساسا آمدن ما برای دیدن مشکلات از نزدیک است تا بتوانیم در رفع آن تمام تلاش خود را بکار بگیریم و شرمنده خدا، پیامبر و شهدا نباشیم.

آیت الله رئیسی خطاب به مدیران گفت: به مدیران تاکید می کنم باید چهره های انقلابی چهره هایی که دغدغه مشکلات مردم را دارند و از جنس مردم هستند مورد توجه قرار بگیرند به نحوی که مردم احساس کنند مدیران با آنها هستند.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که بارها در شوراهای اداری تاکید کردم و اینجا هم عنوان می‌کنم این است که هرکس دغدغه مردم و روحیه تحول‌خواهی را ندارد باید به حاشیه رانده شود و آنکه در متن است باید نیروهای انقلابی، دغدغه‌مند نسبت به مسائل و مشکلات مردم باشد.

آیت الله رئیسی در پایان این نوید را به مردم سرپل ذهاب داد که وامهای مردم بررسی خواهد شد و کسانی که توانایی در پرداخت را به هیچ وجه نداشته باشند امکان بخشودگی آنها کاملاً وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :