به گزارش کلهرنیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، بهمن امیری مقدم عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری که با حضور رییس‌جمهور تشکیل شد، اظهار داشت:

زندگی مسالمت‌آمیز همه اقوام در این استان این حقیقت ناب را آشکار می سازد که همه اقوام ایرانی از اجزاء یک پیکره هستند که با آگاهی کنار هم زندگی و آینده درخشان این سرزمین قهرمان پرور را تضمین می کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: شاهد این مدعا تقدیم ۹۸۰۰ شهید، دو هزار جانباز و ۱۳ هزار فرزند شهید است. وی افزود: کرمانشاه بهره مند از اقلیم و زمین مناسب است و از جنبه انسانی نیز مستعد و دارای منابع آب و خاک غنی است ولی متاسفانه از لحاظ شاخص های توسعه و امکانات از سطح مناسبی برخوردار نیست.

امیری مقدم بیان کرد: فقر، بیکاری، مهاجرت، حاشیه نشینی، بافت فرسوده و آلودگی‌های طبیعی از چالش های اصلی استان است که در مقابل آن منابع انسانی مستعد وجود دارد.

وی همچنین به مرز تجاری عراق به عنوان قطب منطقه تجاری اشاره کرد و گفت: این استان از لحاظ گردشگری تنوع آب و هوایی ظرفیت بسیار بالایی دارد؛ ۴۲۰۰ آثار تاریخی فرهنگی مذهبی در این استان شناسایی و به ثبت رسیده است.

این مسئول گفت: استان کرمانشاه با وجود جاذبه های گردشگری طبیعی فرهنگی اقتصادی در صورت تقویت زیرساخت ها قابل تبدیل شدن به یکی از مناطق اصلی سرمایه گذاری کشور را دارا می باشد.

وی خاطرنشان کرد: همسایگی با کشور عراق و کردستان با توجه به تنوع قومی مذهبی و سایر زمینه ها در زمینه‌های اقتصادی علمی درمانی مزیت خاصی را برای استان ایجاد کرده است.

امیری مقدم به زمین های حاصلخیز دشت های بزرگ استان از جمله ماهیدشت، روانسر، دشت ذهاب و دیگر مناطق استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حوزه شبکه آبیاری و زهکشی سد ها و دیگر مناطق استان کرمانشاه زمینهای کشاورزی و کسب حقابه به عنوان ظرفیتی بزرگ در حوزه کشاورزی برای استان محسوب می شود که آن را به قطب کشاورزی تبدیل کرده است.

وی همچنین به ظرفیتهای بازرگانی و تجاری، باغبانی، دام و طیور صنایع تبدیلی کشاورزی، گردشگری صنعت و معدن فناوری اشاره کرد و تصریح کرد:  این استان قابلیت لازم برای تبدیل شدن به قطب سرمایه گذاری و تجاری در غرب کشور را داراست.

امیری مقدم در ادامه گفت: در آستانه این سفر جلسات متعددی با نمایندگان محترم دستگاه‌های اجرایی، نهاد ریاست جمهوری و معاون هماهنگ کننده و اجرایی ریاست جمهوری برگزار کردیم و تصمیمات مهمی برای پروژه‌های نیمه تمام اتخاذ شد.

استاندار کرمانشاه خطاب به آقای رئیسی گفت: شما در جلسه هیات دولت که به مسئله کار، اشتغال اشتغال توصیه کردید این توصیه به عنوان یک راهبرد و فعالیت جدی در دستور کار اینجانب قرار دارد اما مشکلات استان کرمانشاه بسیار قابل توجه است.

وی گفت: چند پیشنهاد می خواهم خدمت جنابعالی عرض کنم برای رفع مشکلات بیکاری که اولین پیشنهاد تشکیل قرارگاه ملی رفع معضل تاریخی بیکاری استان است چرا که بیکاری کرمانشاه به ۵۰ سال گذشته برمیگردد.

امیری مقدم در ادامه به پروژه های باقیمانده سفر رهبری اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱ سال از این سفر ارزشمند می گذرد من خواهشم این است عنایت بفرمایید آنچه از مصوبه این سفر باقی مانده است دستور بفرمایید به عنوان یک تکلیف سریع در راستای اجرایی شدن مصوبات باقی مانده.

وی در ادامه تامین اعتبار راه آهن کرمانشاه به جهت توسعه حوزه اقتصادی و رونق صادرات استان را یکی از دغدغه‌های مردم دانست.

وی همچنین به تکمیل و بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب ثلاث باباجانی اشاره کرد و خواستار تامین اعتبار برای تکمیل ساختمانهای باقی مانده شد.

این مسئول همچنین به توسعه فرودگاه کرمانشاه به عنوان تنها فرودگاه بین المللی غرب کشور اشاره کرد و گفت: صدور مجوز و تامین اعتبار به عنوان یک پیشنهاد جدید مطرح هست.

وی در خصوص بحث توسعه صادرات صدور مجوز تامین اعتبار در منطقه آزاد قصرشیرین گفت: مزایای  اقتصادی آن برای همگان معلوم و روشن است.

استاندار کرمانشاه همچنین تامین بودجه و اعتبار برای مهار ریزگردها را مطرح کرد و گفت: بحث آلودگی هوا باید به صورت فراملی به آن توجه شود؛ جلساتی با وزارت امور خارجه برگزار شود.

وی در ادامه گفت: کرمانشاه استانی که توفیق میزبانی زائرین اباعبدالله را داشته و از ریاست محترم جمهوری میخواهیم این مرز خسروی به صورت شبانه روزی برای تردد بازگشایی شود.

استاندار کرمانشاه خواهان تصویب ۲۵ درصدی سود وارداتی از مرز های کرمانشاه شد و گفت: نبود این سود باعث‌ شده است که واردات از مرزهای کرمانشاه به حداقل برسد.

وی به یکی از دیگر مصوبات باقیمانده سفر رهبری اشاره کرد و گفت: راه اندازی شرکت اینران خودرو برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد.

امیر مقدم در ادامه گفت: تأمین زیرساخت‌های مرزی شیخ صله ، شوشمی و سومار که از مرزهای رسمی ما هستند ضروری است.

استاندار کرمانشاه  همچنین به تکمیل سامانه گرمسیری و سردسیری که جزو مصوبات سفر رهبری بوده، اشاره کرد و  گفت: تاکنون ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی از این سامانه بهره مند شده اند و مابقی نیاز به اعتبار دارد.

وی در پایان یادآور شد: امید است همه مشکلات در حوزه های مختلف مرتفع شود و حضور شما مایه خیر و برکت خواهد بود و مردم از برکات این سفر منتفع خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :