گزارش کلهرنیوز ، فرزاد جعفری رئیس مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه و مهندس محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همراهی علی ملکشاهی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب، حمیدرضا کرمی فرماندار،حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه، سرهنگ سلطانقلی فرمانده سپاه و مهندس حاصلی رئیس اداره صمت شهرستان از چندین کارخانه راکد و نیمه تعطیل بازدید نموده و پای درددل کارآفرینان شهرستان نشستند. این مدیران پیش از بازدید واحدهای تولیدی در محل فرمانداری شهرستان با محمود مصطفایی رئیس اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان جلسه ای برگزار نموده و مشکلات مطروحه ایشان را نیز بررسی نمودند.

فرزاد جعفری در ابتدای جلسه، پشتیبانی از تولید و مانع زدایی ها را یکی از  سیاست ها و وظایف مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت ؛ امروز به شهرستان اسلام آبادغرب آمده ایم تا از نزدیک مشکلات تولید کنندگان را مشاهده کنیم و برای گره گشایی از مشکلات آنها گام برداریم.

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری برخی مشکلات واحدهای تولیدی، صنایع و معادن شهرستان و  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بر برداشتن موانع تولید و رفع این مشکلات تأکید نمود.

سرهنگ سلطانقلی فرمانده سپاه اسلام آبادغرب با اشاره به برخی مشکلات جامعه، اشتغالزایی و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و داخلی را یکی از راه های رفع مشکلات مردم منطقه عنوان کرد و گفت: در کنار اشتغال باید ایمنی و حفظ جان کارگران، احقاق حقوق و معیشت خانواده های ایشان در اولویت قرار گیرد.

حمیدرضا کرمی سرپرست فرمانداری اسلام آبادغرب با اعلام حمایت همه جانبه از اشتغالزایی در شهرستان گفت: هیچ مانعی در شهرستان اسلام آبادغرب برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از یک سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی در شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد و گفت: تمام تلاش ما صدور مجوزهایی بوده که از مهاجرت جلوگیری نماید.

وی افزود: اسلام آبادغرب ۲۰ سال معافیت مالیاتی دارد و بدلیل محرومیت که جزو مشوق های سرمایه گذاری است، طبق بند پ ماده ۴۳ قانون الحالق ۲، شهرستان هایی که نرخ بیکاری شان از میانگین نرخ بیکاری کشور پایین تر باشد ۲۰ سال معافیت مالیاتی برای سرمایه گذران دارند.

دارابی عنوان کرد: مبلغ تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ محدود می باشد اما ۱۶ هزار میلیارد تومان برای سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه پیشنهاد شده که برای صنایع  و واحدهای تولیدی بزرگ از محل سفر ریاست جمهوری تسهیلات لازم جهت رفع مشکلات تولیدی واحدها اختصاص خواهد یافت.

 

 علی ملکشاهی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب با بیان تاریخچه و شکل گیری این منطقه ویژه به روند پر فراز و نشیب احداث پتروشیمی اسلام آبادغرب اشاره کرد و گفت:  با بهره برداری از این طرح عظیم پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه که با حساسیت های خاص این طرح دانش بنیان تحت عنوان پتروشیمی اسلام آبادغرب ثبت شده است، شاهد تحول اساسی در استان و شهرستان اسلام آباد غرب خواهیم بود.

 

براساس این گزارش شرکت خمیر مایه با اشتغالزایی ۱۸۰ نفر فعلی و با درخواست طرح توسعه،شرکت تولید ظروف آشپزخانه گلاریس،  شرکت توان صنعت نوین زاگرس واحد تولیدی بسته بندی محصولات پزشکی و مواد غذایی با اشتغالزایی مستقیم ۷۰ نفر ،  شرکت شیرین بهتام کلهر  بزرگترین واحد تولیدی کیک و کلوچه صادراتی در غرب کشور با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر سه شیفته، شرکت تولید کاغذ خسروی، شرکت فروآلیاژ، منطقه ویژه، شرکت تولید قند رحیمی و پتروشیمی از جمله واحدهای تولیدی بودند که در این مرحله مورد بازدید قرار گرفتند.

کارآفرینان و سرمایه گذران بخش خصوصی در بازدید مسئولین استانی و شهرستان مشکلات و موانع پیش روی تولیدات خود راتشریح نمودند؛ بروکراسی پیچیده بانک ها در ارائه تسهیلات حمایتی، کمبود سرمایه ثابت و  سرمایه در گردش مهمترین مانع توسعه و تکمیل طرح های تولیدی صنعتی در شهرستان اسلام آبادغرب عنوان شد.

 

تهیه و تنظیم : علی احمدیان

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :