به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ،  گردهمایی آموزشی ترویجی با حضور مهندس میرزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و نماینده اداره تعاون روستایی و کشاورزان خبره و پیشرو در اسلام آباد غرب در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

اکبر میرزایی در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: یکی از موانع دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی در بخش زراعت، به کارگیری الگوهای کشت غیر اصولی است و  همین امر موجب بهره‌وری پایین مزارع، از بین رفتن حاصلخیزی خاک، شیوع و طغیان برخی آفات و امراض گیاهی، کاهش درآمد و در نهایت بیکاری بهره‌برداران می شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب  خاطر نشان کرد، یکی از مهمترین موانع تصمیم ‌گیری درست کشاورزان برای کشت محصولات جدید در مزارع، نبود بازار مناسب و قیمت تضمینی خرید محصول است و علاوه بر آن نداشتن آگاهی کافی، برخی کشاورزان را از تولید محصولات جدید منصرف می‌سازد.

مهندس میرزایی یاد آور شد؛ برای جلوگیری از چنین چیزی وزارت جهاد کشاورزی بر کشت قراردادی تاکید دارد که این  کشاورزی یا کشت قراردادی، یک نوع سیستم تولید در کشاورزی است که مطابق توافق بین خریدار و کشاورز انجام می‌شود و در قرارداد شرایط تولید و بازاریابی محصول ذکر می‌شود که در قبال گرفتن سفته از کشاورز نهاده و خرید تضمینی محصول آن را انجام می دهد.

در این جلسه کشاورزان نیز مسائل و مشکلات کشاورزی را مطرح و در این خصوص مطالبی را یاد آور شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :