به گزارش کلهرنیوز به نقل از تسنیم، در روز یکشنبه ۲۳ مردادماه مصادف با ۱۶ محرم‌الحرام با پیگیری‌های ویژه ریاست جمهوری و همچنین وزیر کشور و استاندار کرمانشاه بود که مرز خسروی به طور رسمی به روی زائران و مشتاقان زیارت عتبات عالیات بازگشایی شد و مردم این شهرستان بار دیگر میزبان زائران شدند و این آرزوی دیرینه مردم قصرشیرین که از گذشته‌های دور همواره میزبان زائران امام حسین(ع) بودند، تحقق یافت.

مرز خسروی در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر قصرشیرین قرار دارد و قدیمی‌ترین گذرگاه ورودی به کشور عراق و سفر به عتبات عالیات است و در سفر وزیر کشور به این شهرستان در جلسه ستاد مرکزی اربعین در مرز خسروی اعلام کردند قصرشیرین مهمترین دروازه جمهوری اسلامی به عراق است.

با بازگشایی این مرز مهم و راهبردی کشور برای تردد زائران حال و هوای این شهرستان مرزی الان کربلایی است و همه مسئولان و مردم دلسوخته این دیار در حال فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران هستند.

در داخل شهر قصرشیرین حال و هوایی کربلایی دارد و مردم و مسئولان به صورت شبانه روز پای کار هستند تا خدماتی مطلوب به زائران ارائه کنند.

وقتی وارد شهر قصرشیرین می‌شوید از ابتدای شهر با نصب بنر و راهنما، زائران را به مسیر‌های مشخص و پارکینگ‌ها هدایت می‌کنند و زائرانی که قصد ورود به شهر را دارند می‌توانند از مواکبی که در شهر برپا شده استفاده کنند.

جوانان و نوجوانان هم در مساجد، مواکب و حسینیه‌ها هم با نصب بنر و پرچم‌های منقش به نام امام حسین(ع) مشغول فعالیت هستند و شوری حسینی در دل دارند.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: ۲۰ موکب برای زائران در قصرشیرین دایر شده است.

وی افزود: تمام امکانات و شرایط از قبل برای تردد زائران در شهرستان فراهم شده و تلاش ستاد اربعین استان کرمانشاه بر ارائه خدماتی مطلوب به زائران است.

حیدری از ایجاد ۵۵ هکتار پارکینگ برای استقرار خودروهای سواری زائران که با ماشین شخصی به این شهرستان مراجعه می‌کنند خبر داد و گفت: زائران بعد از توقف در این پارکینگ‌ها که از نظر ایمنی و زیرساخت‌ها مناسب هستند با  خودروی سواری تاکسی به میدان امام حسین(ع) و از آنجا با اتوبوس به مرز خسروی عازم می‌شوند.

وی عنوان کرد: با استقرار ۵۸ گیت گذرنامه زائران می‌توانند از ساعت ۵ صبح تا ۱۸ عصر از مرز خسروی عازم کربلای معلا شوند لذا از همه زائران تقاضا داریم نسبت به زمان‌بندی سفر خود توجه داشته باشند.

اربعین , اربعین , اربعین , اربعین , اربعین , اربعین ,

گزارش از پیمان مرادی

این خبر را به اشتراک بگذارید :