به گزارش کلهرنیوز، نابه‌سامانی‌ در بازار گوشت قرمز کرمانشاه سریال دنباله‌داری است که نه تهدیدهای معاونت امور اقتصادی استانداری توانست آن را سامان دهد و نه بازرسی‌های دستگاه‌های نظارتی.

همواره در کلانشهر بدون کلان شهر کرمانشاه شاهد جولان گرانی گوشت قرمز بوده‌ایم درحالی‌که این استان قطب دامپروری در غرب کشور است.

قاچاق دام، سوء مدیریت، عدم تناسب میان عرضه و تقاضا، درآمد پایین مردم و… همه از عوامل گرانی گوشت قرمز در کرمانشاه است که البته طی روزهای اخیر سبب شده قصابی‌ها دیگر از عرضه گوشت گوسفندی امتناع کنند.

قصابی‌های کرمانشاه گوسفند را کشتار نمی‌کنند

احمدی یکی از قصابان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: این روزها قصابان به دلیل گرانی گوشت گوسفند، دیگر آن را کشتار نمی‌کنند.

وی با گلایه از نابه‌سامانی‌های بازار گوشت قرمز در کرمانشاه، افزود: ممکن است در برخی از،قصابی‌ها گوشت گوسفندی باشد اما فروش آن بی‌صرفه است.

افزایش چشمگیر هزینه‌های کشتار در کرمانشاه

رفیعی یکی دیگر از قصابان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: هزینه کشتار از۱۴۰ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان افزایش یافته و این باعث می‌شود کشتار گوسفند برای قصابان به صرفه نباشد.

وی افزود: افزایش هزینه کشتار گوسفند درحالی است که قیمت گوشت تغییری نکرده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: کشتارگاه‌ها متعلق به بخش خصوصی هستند و هرساله نسبت به افزایش قیمت کشتار اقدام می‌کنند اما امسال این افزایش بسیار چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به کاهش فروش گوشت قرمز، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله با نرخ ۳۸۰ هزار تومان و گوشت گوسفند با قیمت ۳۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

عدم عرضه گوشت گوسفندی در قصابی‌های کرمانشاه به دلیل گرانی

میثم غلامی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: قصابی‌ها اعتصاب نکرده‌اند بلکه به دلیل نداشتن بازار فروش، گوشت گوسفندی را عرضه نمی‌کنند.

رئيس اتحادیه قصابی‌های کرمانشاه تصریح کرد: اگر قصابان اعتصاب می‌کنند، مغازه‌های خود را می‌بستند درحالی که اکنون داخل مغازه‌‌هایشان گوشت دارند و آن را عرضه می‌کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: برخی از قصابان به دلیل گرانی قیمت گوشت گوسفند از عرضه آن اجتناب می‌کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های کشتارگاه‌ها نیز افزایش یافته، افزود: پیگیر رفع مشکلات موجود هستیم.

گران‌فروشی و عدم درج قیمت عمده‌ترین تخلفات قصابی‌های کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بر اساس وظایف ابلاغی، دستگاه‌های نظارتی همواره با تشکیل گشت‌های بازرسی به رصد قصابی‌ها می‌پردازد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلاتی در قصابی‌های سطح شهر کرمانشاه وجود دارد، گفت: تعدادی پرونده‌ برای قصابی‌های متخلف تشکیل شده و با آنها برخورد خواهد شد.

شاهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جرائم تخلفات صنفی افزایش ۱۰ برابری داشته‌، کسبه از ارتکاب تخلف بپرهیزند‌

وی گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور را عمده‌ترین تخلفات قصابی‌ها اعلام و عنوان کرد: مستندات لازم باید در هنگام بازرسی به بازرسان ارائه شود و پس از بازرسی قابل قبول نیست.

به گفته شاهی قصابی‌ها در روزهای اخیر به دلیل گرانی گوشت گوسفند و کاهش خرید مردم از فروش آن اجتناب کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، فراز و نشیب‌های بازار گوشت قرمز در قطب دامپروری غرب کشور زنگ خطری است که مدت‌ها در پس خواب غفلت مسئولان امر به صدا درآمده اما عزمی برای ساماندهی آن وجود ندارد.

/مرصاد

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :