به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به‌دنبال رهاشدگی بازار مسکن به حال خود، موجران و در مواردی دفاتر مشاوران املاک برای افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای مسکن جولان می‌دهند و در این میان طرح‌های محکوم به شکست یکی پس از دیگری نمایندگان مجلس هم راه به جایی نمی‌برد.

بازار مسکن امسال بیش از هر زمان دیگری زندگی را بر مستاجران تلخ کرده تا جایی که در مرکز یک استان مرزی به‌طور متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی بین سه تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در قبال پرداخت رهن کامل برآورد می‌شود.

در این آشفته بازار دفاتر مشاوران املاک مکلف شده‌اند که بیش از ۲۰ درصد افزایش اجاره بها را ثبت نکنند درحالی‌که موجران خود با نرخ‌گذاری‌های کذایی بدون مراجعه به این دفاتر قراردادی را میان خود و مستاجر منعقد می‌کنند که البته عواقب آن از هم اکنون پیدا است.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی جامعه سیاست‌هایی چون پرداخت وام مجدد ودیعه مسکن تنها و تنها تورم را به جامعه تزریق کند و البته مستاجران را گرفتارتر زیرا چاره کار کنترل قیمت اجاره بهای مسکن و نه فراهم‌آوردن زمینه افزایش آن است.

تشکیل ۱۸ پرونده تخلف مربوط به مشاوران املاک کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بازرسی از مشاوران املاک در دستور کار بازرسان دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان صمت، استانداری، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اتحادیه مربوطه قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از تشکیل ۱۸ پرونده تخلف مربوط به مشاوران املاک در مرکز استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به‌گفته شاهی عدم ارائه فاکتور فروش به مشتری بیشترین فراوانی تخلفات را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین توسط دفاتر مشاوران املاک، افزود: افراد حتما هنگام نوشتن قرارداد اجاره و رهن یا خرید و فروش ملک، کد رهگیری اخذ کنند و قرارداد آنها مهر هلوگرام دار داشته باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه مستاجران افزایش بیش از ۲۰ درصد میزان اجاره بها را نپذیرند، خاطرنشان کرد: دفاتر مشاوران املاک حق کمیسیون را به‌صورت فاکتور به خریدار و فروشنده ارائه کنند.

شاهی اذعان کرد: استفاده از افراد غیر مجاز در دفاتر مشاوران املاک غیرقانونی است مگر اینکه افراد کارت مباشرت خود را از اتحادیه مربوطه اخذ کرده باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، بسیاری از مستاجران امروزه توان تامین امرار معاش روزانه خود را ندارند چه برسد به تهیه رهن و اجاره‌هایی که موجران از سر شکم سیری آن را تعیین می‌کنند برهمین اساس امیدواریم این بار نمایندگان مجلس و دولتمردان تدبیری اساسی برای ساماندهی وضعیت موجود بیندیشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :