به گزارش کلهرنیوز، مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز ۱۴ ژوئن روز جهانی انتقال خون بوده که در این راستا در سال جاری شعار «ما هستیم چون شما خون اهدا می‌کنید» انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه ذخایر خونی استان کرمانشاه به حد مطلوبی است، افزود: ذخایر خون و فرآورده‌های آن در استان بالای ۱۲ روز است و مشکلی در این زمینه نداریم اما با توجه به اینکه ذخیره خون برای تامین خون مورد نیاز بیماران نیازی همیشگی است نیازمند حضور مستمر اهدا کنندگان خواهیم بود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در ۲ ماه گذشته از سال‌جاری حدود ۹ هزار نفر مراجعه کننده برای اهدا خون داشتیم که از این تعداد ۸ هزار نفر موفق به اهدا شدند که ۴۷ درصد آنها جز افرادی هستند که به طور مستمر ۲ بار در ماه خون اهدا می‌کنند.

میرزاده خاطر نشان کرد: با وجود تاکید بر حضور فعال‌ار بانوان برای اهدا خون اما همچنان سهم بانوان استان کرمانشاه در انتقال خون پنج درصد برآورد شده است.

وی در پایان به نزدیکی ایام تابستان و گرمای هوا بیان کرد: توصیه می‌شود که اهدا کنندگان در این ایام مایعات بیشتری مصرف کنند و اهدا خون را فراموش نکنند چرا که با توجه به افزایش مسافرت‌ها امکان بروز تصادفات و افزایش مصدومان نیازمند به خون بیشتر خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :