به گزارش کلهرنیوز، علیرضا باوندپور نماینده روز جهانی چوب در ایران گفت : چهارمین رویداد منطقه‌ای چوب در کرمانشاه امسال با حضور هنرمندانی از نقاط مختلف کشور به مدت پنج روز در مجموعه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان برگزار شد.

وی افزود: امسال ۳۲ هنرمند در رشته منبت چوب در این رویداد شرکت کردند که ۱۲ نفر از سایر استان‌ها و ۲۰ نفر نیز از هنرمندان کرمانشاهی بودند.

نماینده روز جهانی چوب ادامه داد: در این رویداد ۱۸ اثر بسیار ارزشمند در طول پنج روز توسط این هنرمندان تولید شد.

باوندپور با بیان اینکه امسال تم رویداد روز جهانی چوب به میراث‌فرهنگی اختصاص داشت، گفت: در این رویداد یک تابلو شاخص از آثار تاریخی استان کرمانشاه به صورت کار گروهی ۱۲ نفر از هنرمندان حاضر در رویداد طراحی و اجرا شد که در نوع خود بسیار فاخر و ارزشمند است.

وی افزود: آثار تولید شده در این رویداد به موزه منبت چوب کرمانشاه انتقال و برای عموم به نمایش در خواهد آمد.

نماینده روز جهانی چوب در ایران با تقدیر از عوامل اجرایی برنامه و حمایت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، اظهار کرد: امیدوارم با همت جمعی و حمایت مسئولین استان بتوانیم در سال آینده این رویداد مهم را که یک برند برای استان کرمانشاه است، به صورت بین‌المللی و با حضور هنرمندانی از سایر کشور‌ها برپا کنیم.

در چهار دوره گذشته رویداد روز جهانی چوب در کرمانشاه نزدیک به ۴۰ اثر شاخص منبت چوب تولید شده که در موزه منبت چوب کرمانشاه نگهداری می‌شوند ./باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :