به گزارش کلهرنیوز، سلامتی زیر بنای توسعه پایدار است که مرهون انسان سالم است و سرمایه اجتماعی در هر جامعه‌ای اعتماد متقابل مردم و حاکمیت و بالعکس است و این سرمایه اجتماعی می‌تواند دستخوش عملکرد مطلوب یا نامطلوب مراکز درمانی قرار گیرد بنابراین عملکرد مراکز درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در جای جای دنیا دیده می‌شود که شعارهای حاکمیت‌ها و احزاب بعضاً حول محور درمان و ایجاد بستر مناسب برای تولید محصول سلامتی است.

شهرستان اسلام آبادغرب دومین شهر پرجمعیت استان کرمانشاه و مرکزیت شهرستان‌های غربی استان در حوزه سلامت است، بیمارستان امام خمینی (ره) در این شهرستان در سال ۱۳۴۲ تأسیس شده و از قدیمی ترین بیمارستان‌های کرمانشاه به شمار می‌رود. اکنون یک بیمارستان چند تخصصی است که به بیماران غرب استان کرمانشاه و شهرهایی از استان‌های همجوار خدمات ارائه می‌کند. از آنجاییکه شهرستان اسلام آبادغرب متصل کننده بسیاری از شهرهای استان کرمانشاه به یکدیگر و محل تردد زوار اربعین در استان کرمانشاه است اهمیت تجهیز این بیمارستان و اورژانس آن به عنوان یک بیمارستان واقع در شهری بین راهی بیشتر می‌شود.

تکمیل اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب در بلاتکلیفی اعتبارات

در ۱۷ تیر ماه سال ۱۴۰۰ با حضور هوشنگ بازوند استاندار وقت کرمانشاه، مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه کلنگ طرح توسعه اورژانس جدید بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع بر زمین زده شد.

طرح توسعه اورژانس جدید بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب پس از بازسازی این بیمارستان توسط وزارت راه و شهرسازی که در زلزله سال ۹۶ دچار آسیب شده بود پس از تجهیز امکانات لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آغاز شد.

وعده افتتاح اورژانس بیمارستان اسلام غرب در ۱۵ خرداد محقق نشد

محمد علی خدایی رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و بنا بود در سال ۱۴۰۱ تحویل داده شود اما به علت تورم‌هایی که شامل پروژه شد تحویل آن به درازا کشید.

وی افزود: حدود ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی بودجه اولیه این پروژه بود اما تاکنون حدود ۲۲ میلیارد تومان صرف ساخت آن شده و بنا به قول‌های داده شده تا پانزدهم خرداد ماه افتتاح خواهد شد.

تکمیل اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب در بلاتکلیفی اعتبارات

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب تصریح کرد: اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب شامل ۲۷ تخت و یک اتاق عمل سرپایی است که سه تخت آن ایزوله و ۲۳ تخت تحت نظر هستند.

پیش از این عباس عبادی معاون وزارت بهداشت و درمان، مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، صادق کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در سفرهای خود به اسلام آبادغرب بر لزوم تسریع در تکمیل و تجهیز اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب تأکید کرده بودند.

مطالبه مردم اسلام آبادغرب برای بهره برداری اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب

حجت‌الاسلام سید روح الله زمانی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه نوزدهم خرداد ماه با اشاره به ماجرای سرقت در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، گفت: باید به موضوع سرقت‌های بیمارستان اسلام‌آبادغرب نیز رسیدگی شود.

وی به بیان برخی از مشکلات بیمارستان اسلام آبادغرب پرداخت و خاطر نشان کرد: مردم ما باید خیلی قبل‌تر از این از عوائد اورژانس بهره‌مند می‌شدند اما به خاطر بهره‌برداری‌های انتخاباتی اورژانس اسلام آبادغرب گروگان گرفته شده و بعضاً افراد غیر مسئول و خارج از مجموعه در شبکه بهداشت و درمان دخالت می‌کنند.

تکمیل اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب در بلاتکلیفی اعتبارات

زمان دقیق تخصیص اعتبار و تجهیز اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب مشخص نیست

محمد علی خدایی رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب در حال حاضر تکمیل است ولی تجهیز آن باقی مانده است.

وی افزود: در صورت تأمین و تخصیص اعتبار لازم مراحل خرید و تجهیز و پس از آن افتتاح اورژانس انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب تصریح کرد: زمان دقیق تخصیص اعتبار و تجهیز اورژانس بنا بر طی کردن مراحل اداری و پیشنهاد قیمت مناسب تجهیزات مورد نیاز مشخص نیست و پس از انجام این مراحل اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب افتتاح خواهد شد.

/خبرگزاری مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :