به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی در خطبه های نمازجمعه امروز شهر شهیدان مرصاد اظهار کرد: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری دیپلماسی توأم با عزت از دولت سیزدم به چشم می خورد و خبرهای خوشی ازآن به گوش می رسد.

وی افزود: یکی از مواردی که تولید و اقتصاد کشور را تقویت می کند جهش صادرات است و این ناترازی در اقتصاد کشور که در گذشته به آن توجه نشد اما با دیپلماسی عزتمند دولت آیت الله رئیسی ارتباط با همسایگان و کشورهای غربی و حتی آمریکای لاتین، وجه اشتراکاتی به وجود آمده که حکایت از نکات قوت جمهوری اسلامی دارد.

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: تحریم هایی که در دولت گذشته می خواستند با لبخند بر میز مذاکره رفع کنند دولت سیزدهم در حال بی اثرسازی آنهاست، سفرهای خارجی دولت سیزدهم علاوه بر مسائل سیاسی در حوزه های اقتصادی نیز راهگشاست.

وی افزود: علی رغم تلاش های دشمنان برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ، مشاهده می کنیم که جمهوری اسلامی در صحنه بین الملل حرف برای گفتن دارد و حتی کشورهای اروپایی که حامی منافقین و ضدانقلاب بودند امروز اجازه برپایی اجتماع در خاک خود به منافقین نمی دهند که این حکایت از اقتدار و نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی در جهان دارد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب خطاب به وزیر کشور گفت: یک وزیر حتما باید با نمایندگان مجلس تعامل و مشورت داشته باشد اما اگر اینکه برخی از نمایندگان مجلس از این قدرت قانونی خود بخواهند در جهت منافع خود سوءاستفاده کنند و در قوه مجریه دخالت کنند پسندیده نیست.

وی افزود: <<مقام معظم رهبری فرمودند؛ کسی که قدرت ایستادگی و مبارزه با فساد داخلی را نداشته باشد قدرت مبارزه با دشمن خارجی را نخواهد داشت >> و از وزیر کشور و دیگر ورزا و مسئولین کلان کشور می خواهیم این را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام  زمانی موسوی با اشاره به اصل تفکیک قوا گفت: تمامی کسانی که در ریاست جمهوری به آیت الله رئیسی رأی داده اند می خواهند کشور با مؤلفه های جهادی و با برنامه هایی که دولت شعار آنها را داده اداره شود نه اینکه نمایندگان مجلس با دخالت های بی‌جا در اداره دولت مشکل ایجاد کنند و با انتصابات و دخالت ها این رویه را مرسوم کنند و اگر این دخالت ها صورت گرفت، طبیعتا” مسئولیت آن بر عهده نمایندگان مجلس است و مقام معظم رهبری نیز صراحتا” تذکر دادند که اگر در امورات اجرایی دخالت کنید شیرازه کار به هم می‌ریزد.

وی عنوان کرد: مردم عزیز ما با خیل عظیمی از ترک فعل‌ها و ناکارآمدی‌ها مواجه هستند که ما وقتی از استاندار مطالبه می‌کنیم دخالت نمایندگان را عنوان می‌کنند و وقتی که از نماینده مطالبه می‌کنیم می‌گویند ما مسئول دولت نیستیم، نتیجه این دخالت‌های بی مورد نمایندگان مجلس این می شود که استان کرمانشاه رتبه اول فلاکت کشور را کسب کند، نمایندگان باید دست از این دخالت‌ها بردارند.

امام جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: نامه برخی از نمایندگان مجلس به رئیس مجلس نه تنها برای احقاق حقوق مردم نبود بلکه برای احقاق حقوق اطرافیان خودشان و مهندسی انتخابات آتی بود و انشاءالله شورای نگهبان به وظایف خطیر خود عمل کند و در برابر این زیادهخواهی‌ها با اقتدار ایستادگی کند و پس از آن مردم پاسخ این دخالت‌ها را بدهند.

وی اعلام کرد: نمایندگانی که حتی نمی توانند یک متن کاغذی را در یک مراسم را قرائت کنند نمی توانند نماینده مردم باشند و از کسانی که برای انتصاب برادر خود بعنوان مدیرکل تلاش کردند و یا کسانی که می خواهند خدمات دولت را به اسم خود بزنند مردم از اینها بیزارند.

حجت الاسلام زمانی موسوی با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: ما در رأس قوه قضاییه شهید بهشتی را داریم، شهیدی که مظلوم ماند تا عدالت برای مردم اجرا گردد.

وی تصریح کرد: از دستگاه قضایی تقاضا داریم که اجازه ندهند برخی ها حقوق عامه را در این شهرستان تضییع کنند و انتظار است بر تکریم ارباب رجوع ، برخورد با فساد اداری و ترک فعل‌ها بیش از پیش برخورد نمایند.

امام جمعه شهرستان از تلاش برای کاهش آمار پرونده های قضایی و افزایش آگاهی و اطلاعات حقوقی مردم از دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف  شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

وی با تأکید بر تبلیغ غدیر گفت: این یک وظیفه دینی است که بر همه مسلمانان و دوستداران اهل بیت(ع) واجب است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :