به گزارش کلهرنیوز، انشالله کولانی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به اینكه حفاظت و نگهداشت اراضی ملی از وظایف مهم و اساسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سالجاری تعداد ۱۶۲ فقره پرونده تخریب و تصرف به مساحت ۱۷۹ هکتار بوده به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: از این میزان ۹۲ فقره پرونده به مساحت ۹۲ هکتار منتهی به صدور حکم مجازات و خلع ید عملی از متصرفان شده است.

وی با تاكید بر اینكه برخورد با متصرفان و متجاوزان اراضی ملی با جدیت در استان ادامه دارد، گفت: در سال گذشته ۵۷۳ مورد تخریب تصرفات منابع طبیعی در سطع ۶۹۵ هکتار شناسایی شد.

کولانی تصریح کرد: در این خصوص ۴۴۵ فقره پرونده به مساحت ۵۸۱ هکتار احکام منتهی به خلع ید شد که با حضور نمایندگان دستگاه قضایی و انتظامی اجرا شد.

وی ادامه داد: اجرای این رفع تصرف ها به استناد تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی و اجرای احکام قضایی صادره از مراجع قضایی مبنی بر خلع ید صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: مهمترين مشکل در حوزه حراست از عرصه‌های منابع طبيعی کمبود امکانات و نيروی انسانی است لذا مردم و جوامع محلی با یستی همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

کولانی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی بسترساز حیات است، گفت: از مردم تقاضا می شود هر گونه تخریب اراضی ملی را به شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

 وی گفت: انجام آموزش های لازم، تجهیز نیروهای حفاظتی و حمایت قوه قضائیه از جمله مسائلی است که منجر به کاهش تجاوزات به طبیعت و منابع طبیعی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآوری کرد: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در استان دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :