به گزارش کلهرنیوز، به نقل از روابط عمومی حوزه گمرکات استان کرمانشاه، علی اصغر عباس‌زاده، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۱۶ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۸۷ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۶۸۸ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۰ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۹ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف و غیره عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه اشاره‌ای نیز به آمار سه ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در سه ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع پنج میلیون و ۶۸۶ هزارو ۶۸۰ دلار کالا به وزن ۶۵۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۸ درصد و از حیث وزن ۷۸ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل و نیل ستات و عنوان کرد./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :