به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، شروع فصل تابستان همواره با داغی بازار رهن و اجاره مسکن همراه است که متأسفانه وضعیت افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی رهن و اجاره امسال به معضل جدی مستأجران تبدیل‌شده است. معضلی که زندگی آن‌ها را هرساله تحت تأثیر قرار می‌دهد به‌ویژه امسال که بسیاری از مستأجران را نسبت به مبلغ رهن و اجاره‌های جدید بهت‌زده کرده است.

هم‌زمانی این پدیده با قفل شدن پرداخت وام و تسهیلات از سوی بانک‌ها، باعث بروز پدیده‌هایی مثل حاشیه‌نشینی، ربا، دارایی فروشی برای فراهم کردن مبلغ رهن، مهاجرت شده است و این معضل تا جایی پیش رفته که در برخی از پارک‌های شهر شاهد پارک خوابی شده‌ایم.

حسین محبی در گفتگوی اختصاصی با مرصادنیوز اظهار داشت: بر مبنای همین نیاز عمومی اقدام به تشکیل کارگروه مسکن نموده که در سه سطح به پیگیری مطالبات حوزه مسکن خواهد پرداخت. در پیگیری مطالبات کوتاه‌مدت، این کارگروه پیگیر موج رسانه‌ای در مورد وضعیت رهن و اجاره به‌منظور بیدارسازی مسئولین ذی‌ربط خواهد نمود.

وی افزود: در مرحله دوم پیگیری‌ها که بازده میان‌مدت دارد، مجمع پیگیر وضعیت پیشبرد طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه و میزان انجام‌وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط در مراحل احصاء زمین، صدور مجوزات، تأمین هزینه‌های ساخت و… خواهد بود.

دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: سومین مرحله پیگیری مطالبات مردم کرمانشاه بازدهی بلندمدت خواهد داشت و نهادینه‌سازی گفتمان زیست شهر مولد و فعال‌سازی بهینه حداکثر به‌کارگیری ظرفیت تأمین مسکن با تمرکز بر زندگی سالم و انسانی در بستر مسکن ویلایی از مصادیق پیگیری‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: مجمع مطالبه گران شهرستان کرمانشاه با دعوت از همشهریان دغدغه‌مند کرمانشاهی در حوزه مسکن شماره تماس ۰۹۱۸۵۵۲۹۶۳۹ را جهت همراهی معرفی می‌کند.

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :