به گزارش کلهرنیوز، بابک مرادی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: اتحادیه مشاورین املاک با همکاری دادگستری همایشی را با حضور آحاد مردم و مشاوران املاک برگزار کرد که در قالب آن تذکرات لازم به موجران و مستاجران ارائه شد.

وی با برشمردن مشکلات جوانان در حوزه تامین مسکن، افزود: با توجه به شرایط موجود در جامعه، موجران باید در نرخ‌گذاری منازل استیجاری انصاف به خرج دهند.

مرادی از کاهش ۲۰ درصدی اجاره‌بهای مسکن در استان کرمانشاه نسبت به فروردین ماه خبر داد و گفت: موجران در ابتدای سال با دید ارزش معاملاتی ملکشان، قیمت رهن و اجاره را تعیین کردند اما به‌دنبال همکاری دفاتر مشاورین املاک و کاهش تقاضا، مالکان هم مجبور به کاهش هزینه‌ها شدند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی از مالکان خود اجاره‌بها را تعیین می‌کنند اما آن را از زبان مشاوران املاک اعلام خواهند کرد برهمین اساس مستاجران ابتدا با خود مالکان صحبت و سپس به دفاتر مشاورین املاک مراجعه کنند.

امکان بارگذاری رایگان قراردادهای استیجاری املاک در سامانه مسکن ملی

مرادی تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده که دیگر از طریق مراجعه به سامانه مسکن ملی امکان بارگذاری قرارداد مستاجر و موجر بدون اخذ وجه میسر است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان کرمانشاه افزود: به‌دنبال افزایش اجاره‌بها، بازاریان و اصناف به‌طور جدی متضرر می‌شوند زیرا در چنین شرایطی تقاضای مردم برای خرید کالا و دریافت خدمات مختلف کاهش خواهد یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :