به گزارش کلهرنیوز، پیمان ترکمانه در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: فراهم کردن بستر ازدواج جوانان عضو خانواده های تحت پوشش به لحاظ مشکلات مالی والدین با سختی‌ها و موانعی همراه است از این رو کمیته امداد تلاش می‌کند تا این فرایند را تسهیل کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه افزود: در راستای ازدواج آسان در آستانه عید سعید غدیرخم تعداد ۳۲۳ سری جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه اهداء می‌شود.

 ترکمانه با بیان این که یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین زوج‌های جوان است، افزود: این اقلام با کمک خیرین و مشارکت کمیته امداد امام خمینی«ره» تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۵۰ سری این جهیزیه مختص شهرستان کرمانشاه است، گفت: هر سری جهیزیه شامل اقلامی همچون یخچال، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، جارو برقی و اجاق گاز است که طی مراسمی به نوعروسان اهدا می‌شود.

ترکمانه یادآوری کرد: در سال گذشته جمعاً دو هزار و ۴۶۰ مورد جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و بانوان اهدا شد که قیمت هر سری جهیزیه در بازار حدود ۳۲ میلیون تومان بوده است.

 وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۱۲۰ سرفصل به نیازمندان جامعه خدمات ارائه می‌کند که تسهیل امر ازدواج دختران خانواده‌های تحت پوشش، یکی از این خدمات است که از طرق مختلف از جمله کارگاه‌های مشاوره و آموزش و اعطای جهیزیه صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای ترویج امر ازدواج در بین جوانان از نیکوکاران تقاضا داریم در تامین جهیزیه با این نهاد حمایتی همکاری کنند. نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به این نهاد اهدا کنند.

وی گفت: امیدواریم با مساعدت خیران و نیکوکاران بتوانیم در تامین اقلام جهیزیه آنها نیز به نحو مطلوب اقدام و آنها را نیز راهی خانه بخت کنیم.

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :