به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ، پیرو اعلام و انتشار گلایه‌هایی از مردم شهرستان در شهر و روستاهای تابعه درخصوص مشکلات کم آبی یا قطعی آب خبرنگار ما با مراجعه به آب و فاضلاب شهرستان این مشکلات را پیگیری نمود.

سید اصغر صفوی مدیرامور آبفا شهرستان اسلام‌آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد: بخاطر افزایش گرمای کم سابقه در ۱۰ سال گذشته امسال تأثیراتی در بالارفتن مصرف آب داشته است و همین امر مخاطراتی را در بحث قطعی آب برای مردم شهرستان ایجاد نموده است.

وی عنوان کرد: در بحث جهاد آبرسانی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که در راستای محرومیت زدایی جهاد آبرسانی به ۲۶ روستا موسوم به طرح مجتمع تراب که توسط سپاه پاسداران در حال انجام است و طرح های جدیدی برای آبرسانی توسط سپاه در روستاهای حومه شمالی شهرستان با عنوان مجتمع لرینی در دست اقدام قرار دارد.

مهندس صفوی بیان داشت: چاه‌هایی در داربید منصوری، مجتمع زعفران، مجتمع دیزگران، امیرآباد، لرینی، سیاه‌خور، شیان بیش از ۱۱ فقره چاه در سال گذشته حفاری شده و امسال نیز برنامه حفاری چاه در منطقه حسن‌آباد، شیان و مناطقی در شهر اسلام‌آبادغرب در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه نمود: در مجتمع جاف بره‌‌سیمین، مجتمع دیزگران در حال اجرای کارهای زیرساختی هستیم که بیش از ۱۲ روستا از این طرح بهره‌مند خواهند شد و در مجتمع شیان کار برای آبرسانی به ۷ روستای منطقه انجام شده است و حفر یک حلقه چاه در این منطقه در دستور کار قرار دارد، چون کار بهسازی و اصلاح شبکه داخلی روستا انجام شده است با حفر این چاه مشکل منطقه برطرف خواهد شد.

مدیر آبفا شهرستان گفت: در برخی روستاها که از گذشته مشکل آبرسانی داشتند کار ساخت مخازن به پایان رسیده است و کار کنتورگذاری آنها در حال انجام است.

وی درخصوص رفع مشکل قطعی آب روستای چشمه‌سنگی عنوان کرد: تجهیز یک چاه در روستای امیرآباد خانمنصور در دستور کار قرار دارد که روستای چشمه‌سنگی نیز از آن بهره‌مند خواهد شد و در دراز مدت حفر یک چاه دیگر برای این روستاها پیش‌بینی شده است.

صفوی با اشاره به مشکل کم‌آبی شهرک شهرداری و محلات مرتفع شهریارشهر، سنگ‌معدن و… گفت: سه حلقه چاه برای رفع مشکل این مناطق در برنامه کاری داریم، یک حلقه چاه در دشت بدره‌ای حفر شده که  تجهیز این چاه در دستور کار قرار دارد و حفر یک چاه کمکی دیگر در این منطقه برای تقویت آب بدره‌ای و شهرک شهرداری در حال انجام است و حفر یک حلقه چاه دیگر تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد که در کل سه حلقه چاه به مجموعه تأمین آب شهرستان اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بخاطر خشکسالی مخزن سراب خشک شده و اکنون از چشمه‌های سراب شرف‌آباد برداشت آنچنانی نداریم در حالیکه قبلا ۲۴۰ لیتر در ثانیه یعنی معادل ۶ یا ۷ حلقه چاه از سراب برداشت داشتیم که امسال این شرایط را نداریم و مردم با کمبود و قطعی آب مواجه هستند و برای رفع مشکلات برنامه حفر چاه را داریم که از امور آب درخواست مجوز حفر ۶ حلقه چاه شده است که اعتباررات آن گرفته شده است که اگر مجوز آن صادر شود به سرعت حفاری این چاه‌ها آغاز خواهد شد.

مدیر آبفا اسلام‌آبادغرب گفت: چاه مسکن مهر موسوم به چاه شماره سه شهرستانی در مسکن مهر حفاری شده که در همین هفته وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و آب شهر را تقویت می‌کند.

وی افزود: چاه امیرآباد که هم برای روستای امیرآباد و هم برای محلات جنوبی شهر برای ۳هزار خانوار و جمعیت ۱۲ هزار نفر را پوشش خواهد داد.

وی عنوان کرد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده توسط مدیران دولت خدمتگزار، نماینده مردم در مجلس، اقدامات جهادآبرسانی سپاه و کارکنان خدوم آبفا در شهرستان و استان مشکل کم آبی مرتفع خواهد شد اما در کل از مردم عزیز درخواست داریم با توجه به گرم شدن هوا و بالا رفتن مصرف آب و همچنین تنش آبی و خشکسالی‌های پی در پی، مردم نسبت به مصرف بهینه آب و صرفه جویی اقدام نمایند و در این ایام از مصرف بی‌رویه آب خودداری نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :