به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ، اکیپ‌ خدمات‌ رسان‌ دامپزشکی با حضور‌ مهندس‌ پرویزی بخشدار مرکزی‌، دکترقاسمی رئیس‌ اداره‌ دامپزشکی، مهندس زمانی رئیس‌ امور‌ عشایری‌، خانم مهندس محمدی مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی واکیپ شبکه‌ بهداشت‌ و درمان و اعضای بسیج‌ مهندسین‌ کشاورزی شهرستان امروز به‌روستای‌ میلگه سیاه‌سیاه‌ از توابع بخش مرکزی اسلام‌آبادغرب مراجعه‌ نمودند.

 سمیه محمدی مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی اسلام‌آبادغرب در این رابطه گفت: طی این اردو جهادی تعداد ۷۵۸ راس گوسفند و بز علیه بیماری PPR و تعداد ۱۶۴ راس بره و بزغاله علیه‌‌ بیماری‌ بروسلوز واکسینه شدند.

 وی افزود: ۳۱ قلاده‌ سگ صاحبدار علیه بیماری‌ هاری و ۹۵۰ قطعه‌ طیور‌ بومی روستایی علیه‌ بیماری‌ نیوکاسل بصورت‌ رایگان واکسینه شدند.

مهندس محمدی گفت: ️جهت جلو گیری از شیوع بیماری های انگلی ۱۲۰۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام و ۷۵۰ راس دام سبک سمپاشی شد.

وی عنوان کرد: در این اردوی جهادی یک روزه معاینه و ویزیت رایگان‌ ۱۱ رأس‌ دام انجام‌ گرفت و همچنین جهت افزایش سطح آگاهی دامداران به بیش از ۳۰ نفر از دامداران پمفلت و بروشور آموزشی در خصوص بیمارهای مشترک بین انسان و دام تحویل و به ۲۲نفر آموزش چهره به چهره ارائه گردید.

مهندس‌ پرویزی بخشدار مرکزی‌ اسلام‌آبادغرب در حاشیه این برنامه از گروه جهادی و  اکیپ‌ خدمات‌ رسان‌ ادارات دامپزشکی، شبکه‌ بهداشت‌ و درمان و اعضای بسیج‌ مهندسین‌ کشاورزی شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

وی خدمت به مناطق محروم را عبادت دانست و گفت: در راستای عدالت اجتماعی و توزیع خدمات در مناطق مختلف با کمک گروه های جهادی این خدمت‌رسانی در مناطق کم برخوردار ارائه می‌شود.

مهندس زمانی رئیس‌ امور‌ عشایری‌ شهرستان در حاشیه این برنامه گفت: به فرموده مقام معظم رهبری عشایر ایران جزو باوفاترین قشرهای ملّت ایرانند و خدمت به این قشر معظم برای ما افتخار است.

وی افزود: خدمت‌رسانی به عشایر و روستاها در واقع تحقق فرامین مقام معظم رهبری و حمایت از تولید است و این امر در مهاجرت معکوس و پرجمعیت شدن روستاها نقش بسزایی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :