به گزارش کلهرنیوز، پیمان ترکمانه در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: هم اکنون ۳۶هزار و ۲۵۰ حامی از حدود ۱۵ هزار نفر یتیم و محسنین در سطح استان کرمانشاه حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر حامی سرپرستی کودکان ایتام استان را برعهده گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۴ درصدی را نشان می‌دهد.

 وی گفت: میانگین میزان کمک حامیان در طرح اکرام ایتام برای فرزندان معنویشان ماهیانه یک میلیون و پنجاه و هفت هزار تومان و همچنین میزان کمک به فرزندان محسنین ۲۲۰ هزار تومان است.

ترکمانه با بیان اینکه واریز ارقام بیشتر به انتخاب و اختیار و بنا به نیت نیکوکاران است، گفت: در سطح استان ۵ هزار و ۱۶۷ یتیم و ۹ هزار و ۸۴۶ محسنین تحت حمایت هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایتام به افرادی گفته می‌شود که پدری به عنوان سرپرست خانواده نداشته و محسنین نیز به افرادی گفته می‌شود که پدر به عنوان سرپرست خانواده در قید حیات بوده اما توان تأمین نیاز خانواده و فرزندان را ندارد.

 ترکمانه با بیان اینکه کف و سقفی برای میزان کمک حامیان وجود ندارد، گفت: به‌طور معمول کمترین کمک این حامیان در ماه حدود ۵۰ هزار تومان است.

این مسئول در خصوص نحوه ثبت‌نام حامیان جدید گفت: افرادی که در این زمینه متقاضی هستند می‌توانند به دفاتر کمیته امداد و یا سامانه www.ekram.emdad.ir مراجعه کرده و حامی فرزندان یتیم و یا محسنین شوند.

 وی تاکید کرد: شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین به صورت انتخابی است، یعنی خیران و نیکوکاران خود می‌توانند فرزند تحت حمایت خود را اعم از دختر یا پسر، محل سکونت روستا یا شهر و یا دارای هر مشخصه دیگر انتخاب کرده و کمک‌های خود را به حساب آنها واریز کنند.

ترکمانه یادآور شد: امکان مشارکت در طرح‌های مختلف‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :