به گزارش کلهرنیوز، عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با تاکید بر افزایش و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در استان کرمانشاه، اظهار داشت: در بخش آموزش‌های غیر دولتی و دولتی در سه ماهه اول سال‌جاری تاکنون یک میلیون و سیصد و پانزده هزار و صدو هفتاد و سه نفر ساعت در حرفه‌های مختلف آموزش دیده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: که به تفکیک در بخش غیردولتی ششصد و سه هزار و سیصد و شش نفر ساعت در قالب سه هزار و چهار صد و ده نفر و همچنین در بخش دولتی قریب به هفتصد و یازده هزار و هشتصد و شصت و هفت نفر ساعت و به تعداد  پنج هزار و چهارصد و شصت و سه نفر متقاضی دوره‌های آموزشی داشتیم.

وی ادامه داد: سربازان وظیفه، متقاضیان مهارت‌آموزی، ساکنان مناطق روستایی، دانش‌آموزان، زندانیان، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، دانشجویان، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، زنان سرپرست خانوار، آسیب‌دیدگان اجتماعی، عشایر، مشمولان بیمه بیکاری و اتباع خارجی از جمله افرادی هستند که  مهارت‌های لازم را در حرفه های مورد علاقه فرا گرفته‌اند.

نوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال طرح مهارت تابستانه به سمت آموزشگاه‌های آزاد سوق داده شده است زیرا در استان کرمانشاه حدود ۳۶۰ آموزشگاه آزاد با رشته‌های متنوع فعالیت می‌کنند همچنین در آموزشگاه‌های دولتی ۱۱۸ کارگاه در حال فعالیت هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متقاضیان دوره مهارت تابستانه در رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان طی تابستان امسال آموزش‌های مهارتی یاد بگیرند.

نوری تاکید کرد: سیاست‌گذاری دولت و نظام آموزشی معطوف به مهارت‌آموزی است و بی‌شک مسیر اشتغال از مهارت‌آموزی گذر می‌کند که در همین راستا کلاس‌های مهارت آموزی، ارتقا مهارت و آموزش مهارت‌های نوین و پیشرفته در استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه مابین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، وزارت نفت و استانداری کرمانشاه در خصوص تربیت نیروی کار ماهر در حوزه نفت و گاز جهت پروژه‌های استان گفت: دوره‌های آموزشی مرتبط در رشته‌های برق صنعتی و جوشکاری در حال اجراست و در حرفه کنترل ابزار دقیق نیز تجهزات مورد نیاز تهیه و مقدمات کار جهت شروع دوره صورت گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه با اشاره به افزایش متقاضیان دوره‌های مهارت‌آموزی گفت: در تلاش هستیم که فرهنگ مهارت‌آموزی را در استان گسترش دهیم چرا که یکی از راه‌های برون رفت از بیکاری  و ایجاد اشتغال داشتن مهارت است که الحمدالله با تلاش همکاران ما و تاکیدات استاندار محترم طی تفاهم نامه‌هایی در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :