به گزارش کلهرنیوز، علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به سفر به قصرشیرین به منظور نظارت و بازدید از پروژه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مرز خسروی اظهار داشت: پیشرفت بسیار مناسبی  در زمینه ایجاد زیرساخت‌های رفاهی، گیت‌ها، ایجاد دروازه جدید و محل اسکان و استراحت زوار ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تردد زوار از طریق مرز خسروی به صورت تصاعدی افزایش یابد برنامه‌ریزی شده ارائه خدمات و امکانات زیرساختی و رفاهی نیز به همین تناسب افزایش یابد و فضای بهتری را برای زوار فراهم کنیم.

شعبانی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در حال تلاش و کمیته‌های ۱۸ گانه در ستاد اربعین مشغول به کار هستند گفت: کمیته زیرساخت با تمام توان فضای مناسبی را فراهم کرده‌ و می‌توان گفت زیرساخت‌های امسال مرز خسروی قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و بسیار بهبود یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در ستاد اربعین استان تردد حدود یک میلیون زائر از مرز خسروی هدفگذاری شده است افزود: برای این تعداد باید پارکینگ، وسیله حمل و نقل، رفاهیات، سرویس بهداشتی و محل اسکان در نظر گرفته شود.

شعبانی با بیان اینکه امسال دو سناریو برای مرز خسروی تعریف شده است عنوان کرد: سناریو نخست برای زمانی است که تردد همچون سال گذشته در زمان محدود انجام شود و سناریو دوم برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی است که در حال انجام است.

وی افزود: سال گذشته ازدحام زوار در مرز خسروی وجود داشت اما امسال با افزایش گیت‌ها در دو طرف مرز این ازدحام وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بیان کرد: اقداماتی برای تجهیز مرز همچون ایجاد سایه‌بان، بهسازی سرویس بهداشتی در حال انجام است تا بتوانیم امسال اربعین مناسبی را داشته باشیم.

شعبانی گفت: مرز خسروی اکنون به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و طرف عراقی همکاری مناسبی دارند اما برای اربعین باید هماهنگی نهایی انجام شود و این هماهنگی به سفر استاندار به عراق موکول شده است.

آمادگی راهداری برای تسهیل در تردد زائران

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه از مهمترین مسیر تردد زوار اربعین است که فراهم ساختن مسیری ایمن برای تردد زائران از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی گفت: جهت افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه اقداماتی همچون آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و رفع نقاط پرحادثه، ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ‌های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع‌های همسطح در حال اجرا است.

کرمی افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات پیش بینی شده برای ایمنی تردد زائران اربعین حسینی(ع)، اجرای طرح «پویش همراهان سفر ایمن» است که با توجه به تجربه موفق اجرای این طرح در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی، پویش همراهان سفر ایمن در ایام اربعین با ارائه محتوای ویژه برای میزبانی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اجرا خواهد شد.

وی از بازدید و بازرسی مستمر از مجتمع‌های خدمات رفاهی خبر داد و گفت: مجتمع‌های خدمات رفاهی از نظر وضعیت بهداشتی، نظافت محوطه و مناسب سازی فضاهای داخلی بویژه نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مورد بازدید و بازرسی قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل به آنها اخطار کتبی داده می‌شود.

کرمی افزود: زوار اربعین حسینی (ع) همواره برای کسب اطلاعات از آخرین وضعیت راه‌ها می توانند از طریق سامانه‌های مختلف ۱۴۱ شامل اپلیکیشن ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌ها، شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن پاسخگوی شبانه روزی ۱۴۱ اطلاعات کامل از مسیر مورد نظر را کسب کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :