به گزارش کلهرنیوز، خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در آستانه ایام اربعین، به‌منظور تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز مکاتبات لازم با سازمان غذا و دارو انجام شده که در این راستا موافقت‌نامه‌هایی دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: بر اساس اعلام معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان، استان‌های در گیر برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین سهمیه بیشتری از داروهای پرمصرف خواهند داشت.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود سرم، داروهای گوارشی و الکترولیت بیشترین میزان مصرف دارویی را در ایام اربعین به خود اختصاص دهند.

نجفی با بیان اینکه اوضاع دپوی دارویی بد نیست، گفت: بر اساس نیازسنجی‎‌های اعلام شده توسط بیمارستان‌ها، داروهای مورد نیاز به‌ویژه برای بیمارستان‌های در مسیر پیاده‌روی اربعین تامین خواهد شد.

وی همچنین به تامین دارو برای معاونت امور بهداشتی و اورژانس پیش‌بیمارستان اشاره و عنوان کرد: تامین داروی مورد نیاز معاونت امور بهداشتی به این منظور است که در صورت مشاهده و شیوع یک بیماری توسط این معاونت مدیریت انجام شود.

نجفی با تاکید بر اینکه دپوی دارویی برای اربعین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بازرسان معاونت غذا و دارو بر داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش و توزیع دارو نظارت خواهند کرد البته همکاری بسیار خوبی از سوی شرکت‌های پخش و توزیع دارو برای تامین دارو صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای داروخانه‌های در مسیر پیاده‌روی اربعین سهمیه بیشتری در نظر گرفته شده تا خدت‌رسانی بهتری به زوار داشته باشند، افزود: شهرستان‌های کنگاور، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب بیشترین سهمیه دارویی را به خود اختصاص خواهند داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :