به گزارش کلهرنیوز، بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰۰ خانواده دارای فرزند دوقلو، سه قلو و چهار قلو تحت پوشش بهزیستی استان هستند، اظهار داشت: این خانواده‌ها تا ۶ سالگی فرزندان از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند و چنانچه خانواده‌های دارای دوقلو در دهک اول تا هفتم قرار داشته باشند از سایر خدمات همچون ودیعه مسکن، وام اشتغال، توانمند شدن همسر خانواده و آموزش برای زوجین برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های دارای دوقلو در مجموع ماهانه یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، گفت: برای خانواده‌های دارای دوقلو دهک آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، اما خانواده‌های دارای سه قلو و بیشتر در هر صورت از تمام خدمات بهره‌مند می‌شوند و تا حد امکان در زمینه تأمین پوشاک و شیرخشک نیز به آن‌ها کمک می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: خانواده‌هایی که دارای چند قلو هستند مادر و پدر در معرض آسیب جدی روحی و روانی قرار می‌گیرند و به همین دلیل بهزیستی خدماتی در راستای توانمندسازی و آموزش این خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

وی گفت: در سراسر کشور ۳۵ هزار و ۸۸۶ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۶۴۴ خانوار دارای فرزند سه‌قلو و بالاتر از حمایت‌های بهزیستی برخودار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: خانواده‌های دارای دو معلول چنانچه معلول آن‌ها ضایعه نخاعی باشد حق پرستاری را به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و چنانچه معلول آن‌ها بسترگرا باشد ماهانه ۳۰۰ هزار تومان حق پوشاک برای آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای قانون سهمیه سه درصد استخدامی برای معلولان در کشور گفت: امسال برای نخستین بار آزمون استخدامی ویژه معلولان با همکاری سازمان بهزیستی برگزار می‌شود و ۳۸۰۰ معلول تحصیل کرده از این طریق مشغول به کار می‌شوند اما سهمیه کرمانشاه هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: از طرف دیگر معلولانی که مدرک تحصیلی ندارند یا سرپرست خانوار یا آسیب دیده اجتماعی هستند نیز تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند که از ۵۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان متغیر است.

شهبازی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۳۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۴۰۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان پرداخت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :