به گزارش کلهرنیوز، عبدالامیر الشمری امروز دوشنبه در دیدار با وزیر کشور ایران و جمعی از مسئولان در پایانه مرزی خسروی با بیان اینکه تمام امکانات کشور عراق اعم از دولتی و مردمی در خدمت زوار امام حسین(ع) است، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده و نیز طرح‌ریزی منسجم از این امکانات در جهت خدمت‌رسانی به زائران استفاده خواهیم کرد.

وزیر کشور عراق افزود: مراسم‌های محرم امسال و روز عاشورا در کشور عراق بدون هیچ حادثه‌ای سپری شد و ان‌شالله ایام اربعین نیز پذیرای زوار خواهیم بود.

وی با اشاره به گرمای هوا در کشور عراق بیان داشت: باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود و با توجه به ۲۴ ساعته شدن تردد در مرز خسروی(منذریه) به زائران توصیه می‌شود که طی ساعات ۱۲ تا ۱۶ که اوج گرماست تردد نکنند و ساعات خنک و شب را برای حرکت انتخاب نمایند.

الشمری با بیان اینکه مدیریت تردد زائران کار دشواری است چرا که علاوه بر حدود چهار میلیون زائر ایرانی ۲۰ میلیون زائر دیگر را نیز باید مدیریت کنیم، عنوان کرد: دولت و نیروهای نظامی و انتظامی از جمله حشدالشعبی و ارتش همه پای کار هستند تا به زوار اربعین خدمت‌رسانی کنند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم روزانه ۳۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی عبور کنند و با توجه به این حجم در بحث ترابری تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وزیر کشور عراق تصریح کرد: اربعین امسال در مرز خسروی تعداد گیت‌های طرف عراقی به ۱۲۰ گیت افزایش خواهد یافت یعنی تعداد ۹۲ گیت به ظرفیت موجود افزوده خواهد شد./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :