به گزارش کلهرنیوز ، نشست هم اندیشی خبرنگاران با موضوع نقش اصحاب رسانه در پویایی گردشگری معنوی اربعین حسینی(ع) در شامگاه یکشنبه ۸ مردادماه با حضور فرماندار، رئیس و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه شهرستان در سالن شهدای مرصاد فرمانداری برگزار گردید.

مهدی بساطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم و عرض تسلیت ماه محرم و سالروز شهادت یادگار کربلا حضرت امام سجاد(ع) اظهار داشت: اسلام‎آبادغرب مسیر اصلی زائران اربعین برای سفر به کشور عراق است و نیازمند اقدامات مهمی در زمینه معرفی به عنوان شهر شهیدان مرصاد در جایگاه واقعی خود است.

وی افزود: عملیات مرصاد به عنوان سند افتخاری برای این شهر است و پایان جنگ در این عملیات بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: علاوه بر موکب‌های خدمات‌رسانی، نیازمند قرارگاه فرهنگی هستیم برای معرفی بهتر شهر و این امر نیازمند بودجه فرهنگی است.

در این نشست خبرنگاران با ارائه مطالب خود از جمله، نقشه و فاصله اسلام‌آبادغرب تا مرزهای ورود به کشور عراق(خسروی، مهران و …)، بنرهای تبلیغاتی و معرفی شهر، زیر ساخت‌ها از جمله اسکان، سرویس‎های بهداشتی، نمای ورودی و چهره شهر، روشنایی فضاهای سبز، پارک ها و … در خصوص کم و کاستی های اربعین تأکید و بر رسیدگی بیشتر و برطرف نمودن مشکلات زائران اربعین اذعان داشتند.

حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام‌آبادغرب در ادامه جلسه با تاکید بر اینکه به مطالبات مردم رسیدگی می‌شود در پاسخ سوالات خبرنگاران اظهار داشت: ۱۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته شهرداری اسلام‌آبادغرب است که ۴ نمازخانه جدید و ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی جانمایی شده که در سال گذشته هم ۴۲ چشمه سرویس بهداشتی ایجاد یا بازسازی شده است.

فرمانداری اسلام آباد غرب با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در پویایی و نشاط معنوی در جامعه، از تشکیل قرارگاه فرهنگی هنری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و خواستار اجرای برنامه های متنوع در شناساندن مؤلفه های فرهنگی هنری شهرستان به زائران عتبات عالیات در ایام راهپیمایی اربعین شدند.

وی افزود: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جمع آوری شده شهرستان می‌باشد که ضلع جنوبی کمربندی از میدان امام حسین تا خروجی و ضلع غربی از روی پل تا میدان امام حسین شامل ۳۲ هزار متر مسیر رفت و ۳۲ هزار متر مسیر برگشت است و حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت آن است وحدود سه کیلومتر تعریض بین ۲ پل انجام می‌شود که جدول گذاری آن توسط شهرداری در حال انجام است،  ۶ هزار متر موزائیک فرش بلوار شهید فتاحی، ۵ کیلومتر جدول گذاری از جاده برف آباد تا میدان امام خمینی(ره) و ساماندهی پیاده‌رو ضلع جنوبی خیابان شهید خیرالله احمدی فر هم در دست اقدام است که ان شاءالله تا پیش از اربعین آماده سازی می‌شود.

فرماندار اسلام آباد غرب در پایان گفت: با درس گرفتن از اربعین سال گذشته و با توجه به تجریبات گذشته و همکاری همه و یاری امام حسین (ع) میزبان خوبی برای زائران باشیم.

خبرنگار: احسان احمدی

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :