به گزارش کلهرنیوز، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با بیان اینکه صنایع کشور با مشکل کمبود برق مواجه هستند، اظهار داشت: در دنیا قطع برق صنایع آخرین راهکار است و ابتدا برق مشترکین بخش خانگی قطع می‌شود در حالی‌که این موضوع در ایران برعکس است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: در کشور ما برای اینکه مردم در رنج و سختی قرار نگیرند، ساعات کار واحدهای تولیدی و ادارات تغییر یافته است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: حتی اکنون در برخی از روزها به دلیل بالا بودن بار مصرف برق، شاهد تعطیلی‌های سراسری نیز بوده‌ایم که کشور با بخش‌های خصوصی اداره شود و در گرمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد، برق بخش خانگی قطع نشود.

وی عنوان کرد: در کرمانشاه شاهد موارد فراوانی از قطعی برق بوده‌ایم درحالی‌که استانی جنگ‌زده و سیل‌زده هستیم و نباید چندان مشمول موارد قطعی‌ برق شویم بلکه باید قطعی برق بیشتر در استان‌های برخوردار  اعمال شود.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: در آمار ارائه شده از سوی وزارت نیرو، کرمانشاه نخستین استان دارای بالاترین میزان اعمال خاموشی‌ برق بوده که جفای وزارت نیرو در حق مردم استان کرمانشاه است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا اذعان کرد: با توجه به محرومیت، جنگ‌زدگی، سیل‌زدگی و زلزله‌زدگی کرمانشاه و با داشتن بالاترین نرخ بیکاری، این استان نباید در جایگاه نخست قطع برق قرار گیریم.

وی افزود: استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه موارد قطعی برق گسترده در کرمانشاه را پیگیری کنند تا دیگر شاهد این موضوع نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنایع استان کرمانشاه به‌ویژه در بخش واحدهای تولیدی با مشکل تأمین برق مواجه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :