به گزارش کلهرنیوز، محمد نجفی با تاکید بر آمادگی در فراهم کردن زیرساخت‌های مرز در ایام اربعین، اظهار کرد: آماده سازی‌ها در حوزه رفاهی، بهداشتی و درمانی، راه‌ها، حمل و نقل و… تا حد بسیار زیادی رو به اتمام بوده تا در چند روز آینده و با شروع جدی‌تر مراسم خدمت گذاری داشته باشند.

وی افزود: نصب سایبان‌ها در مرز از ابتدای ورود به پایانه مرزی خسروی تا نقطه صفر مرزی در تمام طول مسیر حرکت زائران در مراحل پایانی قرار دارد و در حوزه راه‌ها نیز اقدامات لازم انجام شده و طی فردا اتمام پروژه مرز را خواهیم داشت.

فرماندار قصرشیرین خاطرنشان کرد: مرز خسروی در سال جاری بر اساس تمهیدات اندیشیده شده و رفع نواقص نسبت به سال گذشته از هر نظر آماده‌تر شده و تا امروز بیش از ۹۸ درصد پروژه‌های خود را تکمیل کرده و طی روزهای آینده به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

نجفی در ادامه به ظرفیت تعداد پارکینگ‌های مرز خسروی اشاره کرد و گفت: طبق آنچه که استاندار کرمانشاه اعلام کرد میزان ۱۰۱ هکتار پارکینگ با ظرفیت حدود ۸۰ هزار خودروی ثابت در مرز آماده سازی شده که این جایگاه از ابتدای شروع پیاده روی‌ها تا روزهای پایانی در سه دوره ۸۰ هزارتایی پارکینگ‌ها تخلیه و پر می‌شوند.

وی بیان کرد: هم اکنون در زمینه پارکینگ‌ها به آمادگی بیش از ۹۹ درصد رسیده که با نصب دوربین‌های حافظتی و شماره‌خوان‌ها در ۲ پارکینگ باقی مانده تمامی ظرفیت پارکینگی مرز خسروی به طور ۱۰۰ درصدی در اختیار زوار خواهد بود.

نجفی در پایان به تملک بر اراضی اطراف مرز برای ظرفیت مازاد تاکید کرد و افزود: ۱۶ هکتار از اراضی اطراف مرز به منظور جاده خودروهای زوار در نظر گرفته شده که پس از طی شدن مراحل اداری و قانونی زیر نظر کارشناسان مراحل آماده سازی آن سپری خواهد شد و در مجموع با احتساب ظرفیت جدید حدود ۱۲۰ هکتار پارکینگ آماده سازی خواهد شد./مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :