به گزارش کلهرنیوز، ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از زمستان سال گذشته و در آبان ماه هزینه گازهای مصرفی مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بر اساس تبصره ۱۵ باید افزایش گاز بهای مصرفی به دولت تقدیم می‌شد که این گاز بها برای مشترکین تا پایان اسفند ماه اعمال می‌شد.

وی با اشاره به تخفیف ۷۰ درصدی گاز بها در سال گذشته از سوی دولت به مردم، افزود: اما تخفیف لحاظ شده در سال گذشته برای سال جاری از بین رفته و زمستان امسال با افزایش گاز بها مواجه خواهیم بود که یکی از اهداف افزایش قیمت گاز کاهش میزان مصرف مردم است.

حسینی با تاکید بر اینکه افزایش گاز بها یکی از راه‌های اصلاح الگو مصرف خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری و زمستان پیش رو شاهد افزایش قیمت گاز هستیم از مردم می‌خواهیم که تمهیدات لازم برای کاهش مصرف خود پیش بینی کنند.

وی عنوان کرد: افزایش قیمت گاز در سه پلکان نخست مصرف حدود ۴۵ متر مکعب بوده و تغییر نداشته اما در پلکان اول با حجم مصرف ۱۵۰ متر مکعب قیمت گاز بها ۴۱ تومان، در پلکان دوم ۶۹ تومان، پلکان سوم ۹۶ تومان، پلکان چهارم تا هفتم ۳۰ درصد افزایش قیمت، پلکان هشتم تا یازدهم ۵۰ درصد افزایش و پلکان یازده و ۱۲ به طور ثابت پنج و ۶ هزار تومان افزایش قیمت گاز خواهیم داشت.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر مصرف کنندگان در پلکان ششم و با مصرفی متعارف قرار دارند، بیان کرد: ۲۵ درصد مصرف کنندگان در سه پلکان نخست و جز خوش مصرفان بوده، ۵۵ درصد مشترکین با مصرف متعارف در پلکان چهارم تا هفتم، ۱۹ درصد پر مصرف و حدود یک درصد نیز جز مشترکین بد مصرف هستند.

حسینی به راهکارهای کنترل میزان مصرف گاز مصرفی در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: با توجه به در پیش داشتن فصل سرما رعایت مصرف بهینه، استفاده از تجهیزات استاندارد و اصلاح قیمت از جمله راه‌های کنترل بی‌رویه گاز خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد: سال گذشته در پی عدم رعایت اصول ایمنی و استانداردها تعداد فوتی‌های زیادی ناشی از مصرف ناصحی گاز ارائه شد که کاهش این امر به فرهنگ سازی مصرف در بین مشترکین باز می‌گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :