به گزارش کلهرنیوز ، علیرضا آریان در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه؛ ۶۲ درصد جمعیت شهرستان اسلام آبادغرب تحت پوشش بیمه سلامت هستند، از رایگان شدن حق بیمه برای ۵ دهک اول درآمدی جامعه خبر داد.

وی افزود: با تصویب هیئت وزیران و برابر با آیین‌نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰، میزان حق بیمه برای ۵ دهک اول درآمدی جامعه رایگان شده و بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز دولتی از ارائه خدمات تا ۹۰ درصد بهره‌مند شوند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اسلام‌آبادغرب با اشاره به نحوه پرداخت و میزان حق بیمه برای دهک‌های درآمدی جامعه ادامه داد: میزان حق بیمه دهک یکم تا دهک پنجم به صورت رایگان می‌باشد و این افراد می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی  با اشاره به کاهش میزان پرداختی حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۱۰ عنوان کرد: برای دهک ۶ میزان حق بیمه ۲۰ درصد، برای دهک درآمدی ۷ میزان حق بیمه ۳۰ درصد، برای دهک درآمدی ۸ میزان حق بیمه ۴۰ درصد، برای دهک درآمدی ۹ میزان حق بیمه ۵۰ درصد و دهک درآمدی ۱۰ به صورت کامل( ۱، ۴۳۵، ۲۰۰ تومان ) باید پرداخت شود.

آریان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد در سطح شهرستان حق بیمه آن‌ها به صورت رایگان است، اظهار داشت: در دهک ۱ تا ۵ تعداد ۲۱۰۰۰ نفر در این شهرستان مشمول این طرح بوده و حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت شده و از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت خدمات ناباروری و نازایی را پوشش می دهد و برای مادران باردار فاقد بیمه و فرزندان آنها بیمه رایگان صادر می کند، همچنین برای کلیه افراد فاقد پوشش بیمه به صورت رایگان بیمه نامه صادر می شود.

خبرنگار: احسان احمدی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :