به گزارش کلهرنیوز، احمد وحیدی امروز در بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز خسروی سال گذشته برای تردد زائران اربعین بازگشایی شد و امسال با مساعدت دولت عراق و تضمین امنیت در طرف عراقی به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ هزار زائر از این مرز عبور کرده‌اند عنوان کرد: امکانات مناسبی در این مرز تأمین شده و استاندار با همراهی سایر مسئولان استانی و ملی ظرفیت‌های مناسبی را ایجاد کرده‌اند.

وحیدی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ هزار مترمربع سایبان همراه با مه‌پاش در مرز خسروی ایجاد شده است گفت: توسعه دروازه‌های ورودی به عراق و توسعه و ایجاد راه‌های جدید همچون جاده برکت از دیگر اقدامات مهم انجام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه حمل و نقل و تردد زائران در مرز خسروی به سهولت در حال انجام است بیان کرد: تمرکز و تراکمی در مرز ایجاد نشده است و در پایانه متعلق به عراق نیز وضعیت مناسبی برقرار شده است که زائران در منطقه منذریه با وسایل حمل و نقل به راحتی خود را به شهرهای عراق برسانند.

وی گفت: امروز از مرز مهران نیز بازدیدی داشتیم و تردد در این مرز نیز به راحتی در حال انجام است و تاکنون حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر از این مرز عبور کرده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه در مرز شلمچه نیز وضعیت مناسبی حاکم است و زائران نیز رضایت دارند افزود: امید دارم مجموعه خدمتگزاران و دستگاه‌ها بتوانند رضایت زائران را در این مسیر معنوی فراهم کنند.

وزیر کشور گفت: در مجموع تا صبح امروز حدود ۶۰۰ هزار زائر اربعین از کشور خارج شده‌اند و شاید تاکنون به ۷۰۰ هزار نفر رسیده باشد.

وی افزود: با توجه به تعدد مرزها برای ورود به کشور عراق، از زائران درخواست می‌شود مرزهای متعدد از جمله مرز خسروی با زیرساخت‌های مناسب موجود را انتخاب کنند که به راحتی و سرعت بیشتر به مقصد برسند.

وحیدی بیان کرد: از ابتدا بنابر این بود که زائران در سامانه سماح ثبت‌نام و مرز مورد نظر برای ورود و خروج را انتخاب کنند که براساس آن برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر انجام شود و توصیه می‌شود همین روال را ادامه دهند.

وزیر کشور گفت: همچنین از زائران درخواست می‌شود بنابر شرایط گرم هوا زمان عبور و مرور خود را به ساعات ابتدایی صبح یا غروب به بعد موکول کنند که دچار گرمازدگی نشوند./تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :