به گزارش کلهرنیوز، رضا مراد صحرایی، امروز (سوم شهریور) در آیین اختتامیه مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در کرمانشاه با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت قرآن مبنا و محور قرار داده شد،اظهار داشت: قلب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرآن است و اگر این سند را مبنای مدرسه‌داری کنیم، قطعا می‌توانیم موفق عمل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در گذشته سندی از خارج کشور وارد شد و مبنای آموزش کشور قرار گرفت که آثار مخرب آن سند امروز در دانشگاه‌های ما پدیدار شد و بخشی از آنچه که در سال گذشته در کشور اتفاق افتاد، نیز حاصل همان سند بود.

وی با تاکید بر اینکه متعهد به سند تحول و کار کردن بر مبنای آن هستیم، عنوان کرد: در این سند به شش ساحت تعلیم و تربیت تاکید شده که ساحت تربیت اعتقادی، اجتماعی و سیاسی، تعلیم و تربیت زیستی، تربیت اقتصادی، تربیت فناورانه و علمی جلوه‌ای از جمله آن است.

صحرایی با اشاره به اینکه در جامعه دانش‌آموزی هیچ غیرممکنی وجود ندارد، ادامه داد: بسیج، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، مجلس شورای دانش‌آموزی از جمله ذخائر انقلاب اسلامی هستند.

این مسئول گفت: در تعلیم و تربیت فناورانه که در سند تحول آمده جلوه‌ای از آن در کلاس‌های کدزنی دانش‌آموزان دیده شد و وقتی دو سال پیش این کار را آغاز کردیم، پیش‌بینی نمی‌شد که جمعیت این‌چنینی استقبال کنند و در حال حاضر ۶۴ پژوهش‌سرا در کشور فعال هستند که دست در دست مدارس، مبدا و منشا تحول قرار گیرند.

صحرایی ادامه داد: در زمینه دانشگاهی نیز در حوزه قرآن پتانسیل وجود دارد که توانستیم میزبان مسابقات ملی قرآنی دانشگاه‌ها با حضور بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو دانشگاه‌های مختلف باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عضوریت جمهوری اسلامی ایران در بریکس تصریح کرد: آمریکا به شدت از قدرت گرفتن این گروه واهمه دارد و عضویت عزت‌مندانه و دائمی ایران در این گروه بسیار حائز اهمیت است؛ گروهی که آمریکا از قدرت گرفتن آن به شدت هراس دارد.

صحرایی خاطر نشان کرد: گروه بریکس حرف از حذف دلار می‌زند و آن را اولویت قرار داده که تبعات آن برای آمریکا سنگین است‌.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای ورود بدون کنکور دانش‌آموزان مستعد و نخبه خبر داد و بیان داشت:  این دانش‌آموزان کسانی هستند که در حوزه‌های علمی، پژوهشی قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری و… رتبه‌های برتر دارند و تلاش می‌کنیم، این کار از اواخر امسال اجرایی شود./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :