به گزارش کلهرنیوز، حمیدرضا کریمی در مراسم تودیع و معارفه دادستان کرمانشاه که امروز در دادگستری استان برگزار شد با اشاره به اینکه فرمایشات دادستان کشور چراغ راه خواهد بود و در دستور کار قرار می گیرد اظهار داشت: مسئولیت دادستانی یکی از مهمترین مسئولیت‌های قضایی است و وظایف و اختیارات فراوانی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به رئوس برنامه‌های خود عنوان کرد: اجرای دقیق اسناد بالادستی از جمله سند تحول قوه قضاییه و شاخص‌های آن و مفاد هشتگانه مورد نظر مقام معظم رهبری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

کریمی گفت: علاوه بر برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان‌ها به عنوان اسناد بالادستی، برنامه‌های دیگری برای موضوعات مبتلا به استان در نظر گرفته می‌شود و در راستای آن حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق عامه از مهمترین وظایف دادستان است افزود: برخورد جدی با افراد متعرض به اموال عمومی و حقوق عامه در دستور کار قرار می‌گیرد و برای صیانت از حقوق عامه در تمام زمینه‌ها به صورت جدی ورود می‌کنیم.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم بسیار حیاتی است عنوان کرد: اگر از ورودی پرونده‌ها کاسته نشود همکاران دچار فرسایش و خستگی می‌شوند و برای کاهش تعداد پرونده‌ها از ظرفیت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سازمان‌های مردم نهاد برای شنانسایی عوامل جرم زا استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر مبارزه با فساد بدون هیچگونه مماشاتی گفت: مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید دارند و حجت بر ما تمام شده و در این زمینه بدون هیچگونه تعارفی اقدام می‌شود.

کریمی با بیان اینکه در زمینه ترک فعل مدیران نیز به صورت جدی ورود می‌کنیم افزود: برخی از ترک فعل‌ها آثار بسیاری زیان باری به دنبال دارد و پیگیری جدی آن اعتماد و رضایت عمومی را به دنبال خواهد داشت.

دادستان استان کرمانشاه با تأکید بر ساماندهی شعب غیرمتعارف و رسیدگی به پرونده‌های مسن عنوان کرد: اجرای به موفع مجازات‌های قطعی، تعامل با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با حفظ شأن دستگاه قضایی و ایجاد بستری آرام برای مردم در دستور کار جدی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برخورد قاطع و بازدارنده با برهم زنندگان امنیت جامعه و جرائم خشن گفت: با افرادی که به دنبال به هم زدن امنیت و آرامش در جامعه هستند کوچکترین مماشاتی نداریم و از زمان تشکیل پرونده تا اجرای حکم به صورت جدی رصد می‌شود.

کریمی با بیان اینکه یکی از موضوعات دامن گیر استان کرمانشاه سرقت‌های خرد است افزود: این سرقت‌ها به صورت عمده توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود که نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف برای افزایش ظرفیت مراکز نگهداری است که در صورت اصلاح این افراد میزان سرقت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

دادستانی کرمانشاه با بیان اینکه حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان واقعی به منظور اشتغال پایدار در راستای تحقق شعار سال در دستور کار قرار می‌گیرد عنوان کرد: تلاش برای ایجاد سازش بین طرفین و ترویج عفاف و حجاب و برخورد قاطعانه با افراد هنجارشکن مورد توجه قرار می‌گیرد./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :