به گزارش کلهرنیوز، رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به پروژه‌های اجرا شده در زمینه تأمین آب شرب، استان تابستان امسال را با وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته سپری کرد و با اجرای سایر پروژه‌ها تابستان ۱۴۰۳ نیز متفاوت‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهر کرمانشاه در بسیاری از نقاط به ویژه جنوب غرب و شرق و شمال شهر با تنش آبی مواجه بود عنوان کرد: در سال گذشته خط‌های چپ و راست یعنی خط کمربندی غربی انجام و فاز اول آن به بهره‌برداری رسید و اکنون مشکلات زیباشهر، خیام، بهار و سعدی و مناطق قدیمی شهر به حداقل رسید و با تکمیل فاز دوم تا اردیبهشت سال آینده، تنش آبی جنوب غربی شهر به طور کامل رفع می‌شود.

داودی با اشاره به وجود مشکل تنش آبی در شرق و جنوب شرقی شهر کرمانشاه گفت: در قالب پروژه‌ای مقرر شده از چاه‌های ده‌پهن ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب به مخزن کوثر منتقل شود که این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با پیشرفت حاصل شده پیش بینی می‌شود به تابستان ۱۴۰۳ برسد و با این اقدام تنش آبی جنوب و میانه کرمانشاه به طور کامل رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از روستاها در استان همچون سراسر کشور با تنش آبی مواجه هستند عنوان کرد: سال گذشته قراردادی با قرارگاه امام حسن(ع) منعقد شد که براساس آن ۳۴۹ روستا آبرسانی می‌شوند که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته و پروژه آبرسانی ۲۰۰ روستا امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

داودی با اشاره به اینکه علاوه بر ۳۴۹ روستای عنوان شده، ۵۱۱ روستای دیگر استان دارای تنش آبی هستند گفت: اخیرا نشستی با فرمانده قرارگاه امام حسن(ع) منعقد شده که در قرارداد دوم آبرسانی به ۵۱۱ روستای باقی مانده نیز انجام شود و در مجموع ۸۶۰ روستای استان تا تابستان ۱۴۰۵ تنش‌زدایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به وجود برخی نارضایتی‌ها از افزایش آب بها عنوان کرد: ۷۰ درصد مشترکان استان به صورت منطقی مصرف می‌کنند و بیشترین اعتراض به افزایش آب بها مربوط به افراد با مصرف غیرمتعارف است.

وی با بیان اینکه افزایش آب بهای مشترکان با مصرف منطقی چشمگیر نیست گفت: الگوی مصرف در استان کرمانشاه ۱۵ مترمکعب است که تعرفه آن ۱۳ هزار تومان است و با افزایش مصرف این مبلغ نیز به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

داودی افزود: تا ۱۵ مترمکعب مصرف ماهانه میزان آب بها ۱۲ درصد، ۱۶ مترمکعب ۵۵ درصد و ۶۰ مترمکعب ۹۸ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نصب پمپ به صورت مستقیم روی شبکه جرم است و در صورت مشاهده علاوه بر جریمه پرونده قضایی تشکیل می‌شود عنوان کرد: مشترکان می‌کنند پمپ را بعد از مخزن نصب کنند که اختلالی در شبکه ایجاد نکند.

داودی با تأکید بر کیفیت مناسب و استاندارد آب شرب استان کرمانشاه گفت: بهترین آزمایشگاه با تجهیزات به روز در استان کرمانشاه وجود دارد و تمام منابع تأمین به صورت مستمر در حال آزمایش هستند و در صورت وجود آلایندگی منبع تأمین بلافاصله قطع می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :