به گزارش کلهرنیوز، افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر به اینکه رودخانه قره‌سو یکی از معضلات اصلی شهر کرمانشاه بوده، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی‌ها و جلسات مکرری که در خصوص ساماندهی رودخانه قره سو انجام شد مراحل اولیه آن از جمله جدا سازی بخشی از فاضلاب وارد شده به این رودخانه توسط آب و فاضلاب استان صورت گرفت.

وی افزود: پس از عدم توافقاتی که بین شهرداری کرمانشاه و آب و فاضلاب وجود داشت طی جلسه‌ای با توافق بین این ۲ دستگاه مقرر شد شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان متولی اصلی لایروبی رودخانه قره سو مسئولیت پاکسازی این رودخانه را برعهده بگیرد.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب هم اکنون فعالیت خود را برای ساماندهی خود آغاز کرده، تصریح کرد: در این راستا شهرداری کرمانشاه همزمان با آغاز پاکسازی و ساماندهی رودخانه قره سو با همکاری شرکت آب و فاضلاب عملیات لایروبی را انجام می‌دهند.

یگانه با تاکید بر انجام عملیات لایروبی پل تا پل، خاطر نشان کرد: این عملیات از پل کمر بندی شرقی تا پل کمر بندی غربی در حال انجام است که پس از اتمام این عملیات شهرداری کرمانشاه موظف به زیبا سازی و ایجاد تفرجگاه در این مسیر خواهد بود.

وی در پایان با ابراز امیدواری در ساماندهی رودخانه قره سو و تبدیل آن به یک فرصت در زمینه تفریحی و فضای سبز شهری، بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرد و بارش‌ها فرایند این امر با کندی مواجه خواهد بود با این وجود بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال شاهد ساماندهی و زیبا سازی محیط مجاور رودخانه قره سو خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :