به گزارش کلهرنیوز، رضا تحویلیان در نشست خبری که ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه برخی از مراکز درمانی اظهار می‌کنند که بیمه سلامت ارزش آن‌چنانی ندارد در حالی که این سازمان ۹۳ میلیارد تومان در ماه هزینه‌های درمانی بیمه شدگان در کرمانشاه به مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین اجلاس مدیران کل بیمه سلامت کشور، افزود: این اجلاس طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با حضور رئیس سازمان بیمه سلامت به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه در این اجلاسیه چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی سازمان بیمه سلامت بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ می‌شود، ادامه داد: بحث هوش مصنوعی و کاربرد آن در حوزه بیمه سلامت در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه شدگان، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از جمله موضوع‌های مهم این اجلاس است.

تحویلیان اضافه کرد: در این اجلاس همچنین بحث خرید راهبردی در راستای انتخاب بهترین روش‌ها و مکانیست‌ها در این حوزه، امور بیمه شدگان به عنوان مشتریان سازمان و مشتری مداری، بخش نیروی انسانی و رفاهیات پرسنل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از افتخارات نظام بیمه سلامت موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع است که یک راهنمای کاربردی برای بیمه شدگان در جهت حرکت هزینه‌ها از سمت بیماری به سمت سلامتی است و فقط در حدود ۱۲ کشور پیشرفته جهان این طرح اجرایی شده است.

به گفته تحویلیان، در حال حاضر ۱۸۹ پزشک به عنوان پزشک خانواده در استان کرمانشاه طرف قرارداد بیمه سلامت است و نیز ۲۲۶ هزار بیمه شده تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار دارند.

ارائه خدمات رایگان بیمه سلامت به ۱۴۶۸ زوج نابارور در کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از شناسایی و نشان دار شدن یک هزار و ۴۶۸ زوج نابارور در این استان خبر داد و گفت: بیمه سلامت هزینه‌های درمانی این زوج‌ها را به صورت کامل پرداخت می‌کند و خوشبختانه تعدادی از این زوج‌ها صاحب فرزند شده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها ۲ مرکز در کرمانشاه در راستای درمان ناباروری فعالیت دارد، تصریح کرد: تحت پوشش قرار گرفتن زوج‌های نابارور در قالب قانون جوانی جمعیت است که از سال ۱۴۰۰ شروع شده است.

تحویلیان با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت به بیماران صعب العلاج، افزود: ۲۸ هزار بیمار صعب العلاج در کرمانشاه شناسایی و نشان دار شده است و از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا امروز این سازمان بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های دارو و درمان آنها پرداخت کرده است.

وی جمعیت تحت پوشش خدمات بیمه سلامت در استان کرمانشاه را یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر معادل حدود ۵۷ درصد اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد حدود ۸۰۰ هزار نفر جزو دهک‌های یک تا سوم جامعه هستند که حق بیمه آنها کاملاً رایگان است./مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :