به گزارش کلهرنیوز، رضا داودی با اشاره به وضعیت کنونی انشعابات غیرمجاز آب در استان کرمانشاه، اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است حدود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح استان وجود داشته باشد که شهر کرمانشاه با حدود ۱۶ هزار مورد بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز را به خود اختصاص می‌دهد.

وی عمده این انشعابات را مربوط به شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه و به ویژه ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و افزود: بخش زیادی از انشعابات غیرمجاز نیز مربوط به باغ ویلاها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از برخورد مستمر با این انشعابات خبر داد و از انشعاب غیرمجاز آب به عنوان دست اندازی به منابع عمومی یاد کرد و گفت: در مواردی وجود یک انشعاب غیرمجاز، آب یک روستا را تحت تاثیر قرار داده بود.

داودی با بیان اینکه شعب ویژه‌ای برای رسیدگی قضایی به انشعابات غیرمجاز اختصاص یافته تا روند رسیدگی به کار تسریع شود، خاطرنشان کرد: در شرکت آب و فاضلاب، یک اکیپ ویژه جهت شناسایی و برخورد با انشعابات غیرمجاز تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اولویت برخورد با انشعابات غیرمجاز را نیز مربوط به موارد بزرگ مانند باغ ویلاها دانست و با بیان اینکه جرایم زیادی برای این تخلف در نظر گرفته می‌شود، افزود: در برخی موارد چندین برابر هزینه انشعاب، جریمه تعیین می‌شود.

وی از آمادگی این شرکت برای اختصاص انشعاب مجاز به متقاضیان خبر داد و تأکید کرد: وجود انشعاب غیرمجاز باعث هدررفت آب و افت فشار در نقاط دیگر شهر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه از تأثیر انشعابات غیرمجاز بر هدررفت آب در استان نیز یاد کرد و گفت: اگرچه از نظر آمار هدررفت واقعی آب به اندازه نرمال کشور هستیم، اما آمار هدررفت ظاهری آب که عمدتا ناشی از انشعابات غیرمجاز بوده، در استان بالا است.

داودی بیان کرد: در بخش هدررفت واقعی آب که عمدتا مربوط به حوادث، شکستگی‌ها، نشت خطوط و غیره است، تقریبا مشابه کشور هستیم.

وی میزان کنونی هدررفت آب در استان کرمانشاه را ۳۶ درصد و در شهر کرمانشاه ۳۳ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: هدررفت آب در بخش روستایی استان ۴۷ درصد و در بخش شهری ۳۲ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از کاهش هدررفت آب در استان در سال‌های اخیر نیز یاد کرد و با اشاره به اینکه زمانی هدررفت آب در استان کرمانشاه تا ۴۷ درصد هم بوده است گفت: با تلاش‌های صورت گرفته کارکنان شرکت این میزان کاهش یافته است./تسنیم کرمانشاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :