به گزارش کلهرنیوز، رضا داودی امروز در مراسم افتتاح آبرسانی به ۱۵ روستای اسلام‌آباد غرب، اظهار داشت: پروژه‌های متعددی در حوزه آبرسانی در استان در حال اجرا است که بخشی توسط سپاه، قرارگاه نجف و قرارگاه امام حسن(ع) اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرارداد اولیه با قرارگاه امام حسن(ع) مقرر شد ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان آبرسانی شود عنوان کرد: در قرارداد دوم مقرر شد ۵۱۱ روستای دیگر آبرسانی شود که در مجموع ۸۶۰ روستا تا پایان دوره سه ساله آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه آبرسانی به ۶۲۰ روستا در حال اجرا است که بخشی از آن توسط سپاه اجرا می‌شود گفت: در اسلام‌آبادغرب ۶۰ روستا باقی مانده که همه در قرارداد دوم با سپاه اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خدمت اول ما تأمین آب به صورت محلی و بعد از آن تصفیه، توزیع و تضمین کیفیت آب است افزود: آب بعد از مصرف تبدیل به فاضلاب می‌شود که باید پمپاژ و مجدد تصفیه شود و این خدمات بدون توقف در حال اجرا است.

داودی با بیان اینکه هیچ پروژه غیرممکنی وجود ندارد و به هر قیمتی اجرا می‌شود گفت: پروژه‌های قفل شده سال‌های گذشته اکنون در حال اجرا است و پروژه تازه‌آباد تا یکماه دیگر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد روستاهای قابل افتتاح ۱۴۰ مورد است افزود: برای تکمیل آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه آب در کرمانشاه

محمدطیب صحرایی در این مراسم، اظهار داشت: مردم استان در وفاداری به اسلام، انقلاب و ایران سابقه درخشانی دارند و بعد از انقلاب این افتخارآفرینی پرتراکم شده است و شهرستان اسلام‌آباد غرب به عنوان شهرستان پرافتخارتر و نگین می‌درخشد.

وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان تلاش برای جلوگیری از هر گونه هدررفت آب است عنوان کرد: در استان تنش آبی وجود دارد و باید تلاش برای استفاده از منابع آبی بیشتر شود.

صحرایی با اشاره به اینکه ۱۳ سد در استان وجود دارد که مردم باید از آن بهره‌مند شوند گفت: آب‌های جاری و مرزی نیز باید ساماندهی شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مقرر شده آب از سد آزادی به منطقه اسلام‌آبادغرب منتقل شود افزود: پروژه‌های آبرسانی مورد بررسی قرار گرفته و سرمایه‌گذاری روی آب در استان برای ما ضرورت قطعی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مجموعه سرمایه‌گذاری‌های مورد توجه دولت در استان سرمایه‌گذاری در مقوله آب است گفت: سال گذشته یک مورد سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین و تضمین آب پایدار وارد استان شد.

صحرایی با بیان اینکه باید برای رفع تنش آبی تمام روستاها تلاش شود گفت: مکمل این تضمین آب استفاده بهینه از فاضلاب است که باید ساماندهی شود و صنایع و مصارف غیرشرب از آب‌های درجه دو استفاده کنند و بتوانیم یک استان آباد داشته باشیم./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :