به گزارش کلهرنیوز ، رضا داودی ، از نیاز آبی حدود ۵۰۰۰ لیتر در ثانیه‌ای شهر کرمانشاه در پیک مصرف خبرداد و اظهار داشت: در پیک مصرف نزدیک به ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

وی با اشاره به وضعیت منابع تأمین آب استان کرمانشاه عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد منابع تأمین آب کرمانشاه از منابع زیرزمینی و تنها ۳۰ درصد آن از منابع سطحی است که این ۳۰ درصد نیز عمدتاً مربوط به تأمین آب شهر کرمانشاه از سد گاوشان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از سد گاوشان به عنوان یکی از منابع تأمین آب شهر کرمانشاه یاد کرد که میزان دریافت از آن متغیر و بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه است و افزود: چنانچه کارهای تصفیه‌خانه آب طرح آبرسانی بلندمدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان که توسط آب منطقه‌ای در حال انجام است نهایی شود، می‌توانیم تا ۲۶۰۰ لیتر در ثانیه نیز از گاوشان آب دریافت کنیم که بخش زیادی از مشکلات آبی شهر کرمانشاه را حل خواهد کرد.

داودی از سراب قنبر، چاه‌های ده پهن و میان دربند و سایر چاه‌های پراکنده سطح شهر، قنات روزان و غیره نیز به عنوان دیگر منابع تامین آب شهر کرمانشاه یاد کرد که اکثر آنها دچار افت دبی شده‌اند و گفت: زمانی دبی سراب قنبر ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه بوده که اکنون این میزان به ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

وی بیان کرد: در مجموع از منابع مختلف، نزدیک به ۴۲۰۰۰ لیتر در ثانیه آب برای شهر کرمانشاه تأمین می‌شود که در پیک مصرف و بدون احتساب کمبود مخازن، حدود ۸۰۰ لیتر در ثانیه با نیاز آبی شهر فاصله داریم./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :