به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اگرچه استان کرمانشاه بر روی ریل پیشرفت قرار گرفته اما این حرکت بسیار کُند است و در این میان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند تسهیل‌گری کنند اما نمی‌کنند!

یکی از همین گام‌ها برخورداری مردم استان کرمانشاه از حق مناطق جنگی بود که البته بازنشستگان به‌عنوان ذی‌نفعان واقعی هرگز طعم آن را نچشیدند.

 طی روزهای اخیر انتشار خبر حذف پرداخت حق مناطق جنگی سبب تألم مردم این مناطق شد؛ حقی که اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه هم نتوانستند یا شاید هم نخواستند آن را بازپس بگیرند!

روزهایی که این موضوع در مجلس به تصویب رسید نمایندگان مردم استان کرمانشاه در راستای ارتباط‌گیری با رسانه‌ها برای انعکاس این خبر به نفع خود گوی سبقت را از هم می‌ربودند اما اکنون هیچ‌کسی پاسخگو نیست…

امیدی برای بازپس‌گیری حق مناطق جنگی نداریم

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: یکی از تلاش‌هایی که در برنامه ششم توسعه انجام گرفت تعلق حق فوق‌العاده جنگی به استان‌های مناطق جنگ‌زده بود.

عضو فراکسیون ایثارگری مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگر در آن برنامه افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات بود که بر اساس آن کرمانشاه نسبت به استان‌های دیگر سالی ده درصد اعتبارات اضافه دریافت کند.

وی گفت: این دو  موضوع در برنامه ششم توسعه مطرح شد منتها در نحوه نگارش خطایی صورت گرفت مبنی بر اینکه در ابتدا این حق به پیشکسوتان جهاد و شهادت تعلق بگیرد سپس به کسانی که در منصب اشتغال قرار دارند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا افزود: متاسفانه موضوع مذکور در سبک نگارش به‌گونه‌ای تدوین شد که بازنشستگان از قلم افتادند بر همین اساس این موضوع مجدداً در صحن مجلس مطرح شد اما به‌دلیل بار مالی، دولت و شورای نگهبان دیگر آن را نپذیرفتند و زیر بار آن نرفتند.

وی گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه عنوان شده بود که هم بازنشستگان و هم شاغلین هر دو مشمول دریافت حق مناطق جنگی شوند که متاسفانه در صحن علنی روز چهارشنبه هفته گذشته تعدادی از نمایندگان پیشنهاد حذف آن را مطرح و با آن مخالفت کردند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا تصریح کرد: با وجود اینکه نمایندگان استان کرمانشاه و سایر  استان‌های مرزی و جنگ‌زده در جلسه علنی مجلس حضور داشتند اما تلاش آنها به نتیجه نرسید اگرچه مجددا در حال پیگیری هستیم  و تلاش می‌کنیم فضای مجلس برای طرح آن مهیا شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخشی از کسانی که مخالفت می‌کردند می‌گفتند که بازنشستگان در دوران جنگ بودند که بر اساس برنامه ششم هم حق مناطق جنگی به آنها تعلق نگرفته و عملاً آن ظرفیت جنگی وجود ندارد لذا با این استدلال‌ها به میدان آمدند و یک فضایی ایجاد کردند که این طرح نتوانست رأی لازم را بگیرد با این حال  پیگیری می‌کنیم هر چند امیدی نداریم.

وی گفت: قرار است امروز یکشنبه استاندار کرمانشاه در جلسه هیئت دولت حضور پیدا کند و این موضوع کلیدی هم مطرح شود شاید دولت در این باره همراهی کند در نتیجه پیشنهادات جدید در کمیسیون تلفیق مطرح و به این موضوع پرداخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، انتظار می‌رود اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در آستانه انتخابات مجلس و تلاش برای تصدی مجدد این کرسی یک بار دیگر عملکرد خود را مرور کنند تا پیشاپیش بتوانند پیش‌بینی کنند که رأی مردم به آنها آری است یا نه!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :