به گزارش کلهرنیوز، جلسه ستاد تسهیل صبح امروز جمعه با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه مشکلات تعدادی از کارخانه‌ها و شرکت‌های استان کرمانشاه بررسی شد‌.

یکی از شرکت‌ها کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه(کیمیا آوران مهرغرب) بود.

محسن دارابی؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: در کشور دو کارخانه اسیدسیتریک وجود دارد، یکی از آنها در کرمانشاه با ظرفیت ۱۲هزار تن در سال فعال است که اگر به بهره‌برداری برسد، مشکلی در  تأمین اسیدسیتریک نخواهیم داشت و نیازی به واردات نداریم.

از جمله مشکلات کارخانه مذکور، عدم صدور پروانه بهره‌برداری، عدم تأمین ماده اولیه شکر قهوه‌ای و جرائم مالیاتی است که در این جلسه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور بخشودگی جرائم مالیاتی و صدور پروانه موقت بهره‌برداری را صادر داد.

پروژه بعدی بررسی کارخانه کاغذ غرب و بیستون تأمین بود که دارابی در این باره هم  گفت: طرح جایگزین دامپروری برای پروژه کاغذغرب ارائه شده است.

وی افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار است که در سال ۹۰ احداث و چندسال پس از فعالیت دوباره تعطیل شد و اگر مشکل آب آن برطرف شود، طرح دامپروری بهترین طرح جایگزین است.

هشدار وزیر کار به مدیران استان کرمانشاه

در این راستا صولت مرتضوی خطاب به مدیران استان خواستار رفع سریعتر این مشکلات شد و گفت: آستین همت را بالا بزنید زیرا با این رویه نمی‌توان ادامه داد.

محمدطیب صحرایی؛ استاندار کرمانشاه نیز گفت: ما وارث یک مشکل ۳۵ ساله هستیم و یک زنگ‌زدگی ۳۵ ساله را نمی‌توان به سرعت ترمیم کرد.

/مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :