به گزارش کلهرنیوز، سیدصولت مرتضوی امروز در جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه که با موضوع بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری «شستا» در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: هر پروژه‌ای که شستا در کرمانشاه آغاز کرده با مشکل و بن‌بست مواجه شده و برخی دستگاه‌ها همراهی خوبی در این زمینه ندارند.

وی عنوان کرد: عدم همراهی دستگاه‌ها با سرمایه‌گذار عامل اصلی عدم توسعه‌یافتگی است و چنانچه قرار باشد برخی مدیران اینگونه کار کنند، دیگر نیازی به دشمن نیست.

مرتضوی با بیان اینکه منعطف بودن در کنار اجرای قانون الزامی است گفت: عامل موفقیت استان‌های توسعه یافته کشور، تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه باید ۱۰ پروژه بزرگ و اشتغالزا در کرمانشاه تعریف و اجرا کرد افزود: این پروژه‌ها باید با همراهی دولت، وزارت کار و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه تعریف شود و از استاندار درخواست می‌شود این پروژه‌ها را هرچه زودتر مشخص کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به طور قطع این طرح‌ها اجرایی می‌شود و به کمک اشتغال استان می‌آید، اما شرط آن تسهیل فرآیند صدور مجوزها است.

مرتضوی درباره پروژه «بیستون تأمین» بیان کرد: باید بانک رفاه تا پایان هفته ۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق کند، مشکلات برق آن به زودی رفع شود و در نهایت تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

وزیر کار همچنین با اشاره به پروژه اسیدسیتریک گفت: بدهی مالیاتی این واحد باید تعیین تکلیف شده و تا آذر ماه به تدریج زیر بار تولید برود.

مرتضوی بر لزوم تعیین تکلیف پروژه «کاغذ غرب» و رفع مشکلات آن با محیط زیست و آب منطقه‌ای تأکید کرد و گفت: می‌توان این پروژه را با یک طرح دامپروری نیز جایگزین کرد که این آمادگی را داریم ظرف ۱۵ ماه فاز اول دامداری هزار رأسی را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از آمادگی برای واگذاری پروژه‌های شستا به سرمایه‌گذاران نیز هم در قالب مشارکت و هم واگذاری کامل خبر داد و گفت: این واگذاری بدون تشریفات و البته به افراد دارای اهلیت انجام خواهد شد.

مرتضوی عنوان کرد: منابع حاصل از این واگذاری نیز دوباره جهت سرمایه‌گذاری در کرمانشاه هزینه خواهد شد./تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :