به گزارش کلهرنیوز به نقل از مهر، صبح شنبه ۱۳ آبان ماه در حالی در کرمانشاه آغاز شد که مردم مهیای برپایی در راهپیمایی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بودند تا با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه که همزمان شده با جنایات صهیونیست در فلسطین برگ جدیدی از اعتراضات خود را نسبت به استکبار جهانی نشان دهند.

ساعت حدود ۹:۳۰ دقیقه صبح بود که مسیر چهارراه مدرس تا میدان آزادی در کرمانشاه پر بود از مردمی که برای اعلام انزجار از رژیم صهیونیست و همدستان آنها با هم یکصدا فریاد «مرگ بر صهیونیست» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند تا در انعکاس اخبار جهانی نسبت به کودک کشی و نسل کشی‌های در غزه واکنش اعتراض آمیز خود را نشان دهند.

در مسیر راهپیمایی شهر کرمانشاه همچنان که جمعیت زیادی در حال فریاد شعارهای استکبار ستیز و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین بودند بنرها و دست نوشته‌های مردمی بسیار جلب توجه می‌کرد و هرکس به صورت دلی متنی را که حاوی جملات اعتراض آمیز بود را در دست گرفته بود.

یکی از موضوعاتی که در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال بیش از گذشته چشم نوازی می‌کرد حضور دانش آموزان دهه هشتادی و نودی در مراسم امسال بود دانش آموزانی که یک صدا جنایات آمریکا را محکوم می‌کردند و همچنین مادرانی که با فرزندان خردسال خود گام بر می‌داشتند تا درس آزادگی و ایستادگی را به فرزندان خود بیاموزند.

مسیر راهپیمایی پر بود از مردم ولایتمدار کرمانشاهی که با وجود پشت سر گذاشتن سختی‌های بسیار از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون اما همچنان پای انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های آن ایستاده و همزمان با توطئه‌های دشمن علیه اتحاد مردم ایران اما با نگاهی بصیرت محور صره را از ناصره تشخیص داده و با حضور گرم خود در راهپیمایی روز ۱۳ آبان جبهه حق را به خوبی تشخیص داده و همبستگی خود را نسبت به آن اعلام داشتند.

اعلام همبستگی کرمانشاهیان با مردم غزه

اگرچه سیزدهم آبان روز دانش آموز است و این روز برای مردم تداعی گر اتفاقات مهمی است اما حضور حداکثری مردم از تمام اقشار و رده‌های سنی نشان داد که مردم نسبت به مظلوم کشی‌ها ساکت نخواهند بود و از هر ظرفیتی برای نشان دادن خشم خود نسبت به رژیم غاصب اسرائیل و صهیونیست در هر جای جهان استفاده می‌کنند.

مشت‌های گره خورده در کنار دست نوشته‌ها تلاقی خاصی از حس تنفر مردم نسبت به کودک کشی‌های اسرائیل و حامیانش ایجاد کرده بود اما در این بین صحنه‌هایی به چشم می‌خورد که نمونه آن را در کمتر راهپیمایی در جهان می‌توان دید.

لابه لای جمعیتی از اقشار مختلف که در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور پیدا کرده بودند افراد کهنسالی را دیدم با وجود ناتوانی‌های جسمی گویی قوای جوانی را در خود زنده داشتند و پابه‌پای نسل جوان و تازه نفس همقدم و همصدا شده بودند و با دلسوزی پدرانه خود برای کودکان غزه غمگین بودند و شعار سر می‌دادند.

در قسمتی دیگر از مسیر راهپیمایی مادری را دیدم که فرزند خرد سال خود را با تصویری از کودکان غزه که در دست فرزند خود داده بود جمله‌ای از مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی زودهنگام رژیم اسرائیل را نیز در دست گرفته بود.

در کناره‌های مسیر پیاده روی غرفه‌هایی با موضوعات مختلف و مزین به پرچم فلسطین بر پا شده بود اما آنچه که بیش از همه جلب توجه می‌کرد فعالیت غرفه نقاشی با موضوع کودکان مظلوم غزه بود که با استقبال بالای کودکان و دانش آموزان مواجه شده بود و با نگاهی اجمالی به نقاشی‌هایش به راحتی می‌شد فهمید که حتی کودکان و دانش آموزان نیز مسئله مظلومیت غزه و ظلم اسرائیل را به خوبی درک کرده بودند.

اقدام دیگری که کودکان کرمانشاهی رقم زدند اهدای نمادین عروسک به کودکان مظلوم غزه بود که در راستای همدردی با آنها عروسک‌هایی تقدیم به غرفه مربوطه می‌شد.

اعلام همبستگی کرمانشاهیان با مردم غزه

امروز راهپیمایی ۱۳ آبان ماه با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» و با اتکا به منویات مقام معظم رهبری در خصوص پیشی گرفتن اسرائیل در نابودی خود برگزار شد و با طنین انداز شدن شعارهای ظلم ستیز مسیر پیاده روی طی می‌شد.

در مسیر راهپیمایی دانش آموزان مدارس مختلفی حضور داشتند که یکی از این دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز روز اعلام انزجار مردم ایران در پی جنایات اخیر در غزه توسط رژیم غاصب اسرائیل است که ما دانش آموزان کرمانشاهی نیز همزمان با سراسر کشور در این حرکت اعتراضی حصور پیدا کردیم.

وی افزود: اقداماتی که امروز توسط صهیونیست در فلسطین رخ می‌دهد حمایت محض است و طبق بیانات رهبری اسرائیل زمینه نابودی خود را فراهم کرده چرا که پیروز نهایی حزب الله و فلسطین است.

این دانش آموز کرمانشاهی در پایان به سرلوحه قرار دادن راه شهدا، گفت: دانش آموزان و دانشجویان امروز ادامه دهنده راه شهدای ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بوده و از مواضع و ارزش‌های انقلابی خود کوتاه نخواهند آمد و دشمن امروز به ایستادگی این ملت پی برده است و نسبت به آن هراس دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :