به گزارش کلهرنیوز ، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی از برنامه‌ریزی برای تبدیل تپه تاریخی چغاگاوانه اسلام‌آبادغرب به پارک موزه باستان‌شناسی خبر داد و اظهار داشت: در بازدید اخیر رئیس پژوهشگاه و رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی وزارت میراث‌فرهنگی از تپه تاریخی چغاگاوانه اسلام‌آبادغرب بر ضرورت سامان‌دهی این تپه باستانی تاکید شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با توجه به قدمت و پیشینه تاریخی تپه چغاگاوانه این تپه تاریخی از ظرفیت ویژه‌ای در مرکز شهر اسلام‌آبادغرب برخوردار است.

وی افزود: در این بازدید میدانی مشترک که نتیجه‌بخش بود مقرر شد با تهیه طرح سامان‌دهی تپه چغاگاوانه این اثر تاریخی به پارک موزه باستان‌شناسی شود.

فرمانی گفت: تبدیل شدن این تپه تاریخی به پارک موزه قطعا فرصت بسیار خوبی را برای توسعه گردشگری شهری اسلام‌آبادغرب فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در دنیا ایجاد پارک موزه‌ها بسیار مورد توجه قرار دارد و کشورهای مختلف با سرمایه‌گذاری در این حوزه ضمن حفظ اثر فرصت اقتصادی بسیار خوبی را فراهم می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: در استان کرمانشاه با وجود ظرفیت‌های متعدد تاکنون چیزی به نام پارک موزه نداشته‌ایم، در صورت اجرایی شدن این پروژه می‌توان در آینده شاهد بهره‌برداری از اولین پارک موزه استان بود.

وی تاکید کرد: شکل‌گیری این اتفاق آورده‌های زیادی برای شهر به دنبال دارد و تحقق این مساله نیازمند نگاه و حمایت ویژه فرماندار و شهرداری اسلام‌آبادغرب دارد که با تخصیص اعتبارات لازم به پیشبرد این مهم کمک کنند.

تپه تاریخی چغاگاوانه در سال ۱۳۴۸ با شماره ۸۳۸ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :