به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، شلوغی روزهای شهر، سر و صدا، کارهای روزمره و هزار مشغله دیگر در این روزها سبب شده تا شهروندان بیش از گذشته در ایام اوقات فراغت در پارک‌ها حضور پیدا کنند و حال و هوایی تازه کنند اما دیدن صحنه‌هایی نظیر دودکردن جوانی معتادان در این مکان‌های تفریحی، شهروندان را از کرده خود پشیمان می‌کند، در این بین بسیاری از خانواده‌ها که برای تفریح، تفنن و کسب آرامش راهی این پارک‌ها و مکان‌های تفریحی داخل و خارج از شهر خود می‌شوند با وجود صحنه‌های نه‌چندان زیبنده که درون این پارک‌ها رخ می‌دهد کمتر از گذشته راغب هستند تا خانواده خود را به چنین مکان‌هایی بیاورند.

 اگرچه آرام قدم‌هایمان را روی زمین می‌گذاریم ولی به ‌محضی که از کنارشان رد می‌‌شویم چرت نعشگی‌‌شان پاره می ‌شود؛ دختر روسری‌اش را روی موهای خرمایی‌‌اش جابه‌‌جا می ‌کند و گره‌اش را زیر گردنش محکم‌تر می‌بندد؛ با دست‌های لرزانش می‌‌خواهد چند تار مو را زیر روسری جا بدهد ولی موهایِ وزِ خشک شده و بهم چسبیده‌‌اش، دوباره سر جایشان برمی‌گردند؛ او هم چندان مته به خشخاش نمی‌گذارد.

 باورش سخت است دیدن دختر و پسرهایی که در روز روشن و درست در یکی از شلوغ‌‌ترین پارک‌های کرمانشاه، این طور آزادانه در حال کشیدن مواد مخدر هستند…؛ امنیتشان آن قدر پایدار است که بدون واهمه از حضور یک غریبه، بدون ترس از احتمالِ مأمور بودن غریبه‌ها بساط را گسترانده‌اند…

متاسفانه بعضی از پارک‌های کرمانشاه این روزها مهمانی پر و پا قرص در خود می‌بیند؛ انواع مواد مخدر همگام با جوانان و نوجوانان این روزها حضور پر اثری در پارک‌های شهری دارند… این در حالی است که مردم برای استفاده از فضای پارک‌ها کودکان و خانواده خود را به‌همراه می‌آورند اما بروز چنین تخلفاتی در نهایت این افراد را پشیمان می‌کند…!

 یکی از خانم‌هایی که در پارک روی صندلی نشسته بود تا ما را دید درد دلش باز می‌شود و با اشاره به عادی شدن وضعیت معتادان دختر و پسر این منطقه، می‌‌گوید: متأسفانه این وضعیت برای ما عادی شده است و هوا که کمی تاریک می‌شود در پارک چهار راه نوبهار می‌بینیم که دختر و پسر به راحتی در حال کشیدن مواد مخدر هستند.

 وی با گلایه از بی‌‌توجهی مسئولان مربوطه به وضعیت این منطقه، تأکید می ‌کند: با وجود اینکه مردم این منطقه چنین مشکلاتی را به مسئولان گزارش می‌دهند، آنها اهمیت نمی‌‌دهند و اصلا نمی‌آیند تا رسیدگی کنند.

 او که دل پردردی دارد و باور نمی‌‌کند که خبرنگاری برای تهیه گزارشی از وضع پارک، پا به این منطقه گذاشته با ناباوری می‌گوید: کاری از دست شما هم برنمی‌آید؛ مگر درمان این معتادها چقدر هزینه دارد؟ چقدر پول در موضوعات مختلف هزینه می‌شود؟ سالانه چقدر هزینه فوتبال می‌شود؟

 روسری‌اش را با دست درست می‌کند و ادامه می‌دهد: اطمینان دارم که از دست شما هم کاری برنمی‌آید، اگر روزی توانستید یکی از مسئولان را اینجا بیاورید که از نزدیک با این مشکلات مواجه شوند شاید بتوانی کاری کنی اما… ؛ ادامه صحبتش را می‌خورد و باز تکرار می‌کند: اگر توانستی روزی یکی از مسئولان را اینجا بیاوری…

 از پارک خارج می‌‌شویم اما وضع خیابان ‌های مجاور هم چندان بهتر از وضع داخل پارک نیست، کمتر کوچه و پس‌ کوچه‌ای را می‌توان یافت که در قُرق تعدادی از معتادان نباشد؛ در یکی از خیابان‌‌های اطراف، دختر و پسرهایی که در سایه دیواری کز کرده‌اند و مشغول شیشه‌بازی خود هستند.

 نمی‌دانم  که باید برای دختر و پسرهایی که زندگیشان در این پارک به دور از چشم خانواده در حال خراب شدن است چه باید کرد… اما به حرف‌های آن خانم فکر می‌کنم که تاکید داشت هیچ مسئولی پیگیر این قضیه نمی‌شود به هر حال هرچه هست مهم دخترها و پسرهایی هستند که جوانی‌‌شان در پارک‌های کرمانشاه دود می‌‌شوند؛ به ‌قول خانم هرچه باشد آنها ناموس‌ کشور هستند؛ مگر می‌شود دست روی دست گذاشت؟…

 پیگیر حضور انتظامی در پارک اعتیاد خواهم شد

از میان همه مسئولانی که حاضر به پاسخگویی نشدند، کیوان گل‌آوری؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر استان کرمانشاه، اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در این موضوعات طرح‌هایی را به ارگان‌های دیگر ارائه می‌دهد که آنها در جامعه اجرا کنند.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: مطالبه شما را به عنوان گزارش به پلیس خواهم داد که آنها پس از بررسی‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

 گل آوری در پاسخ به اینکه چرا مواد مخدر بسیار راحت در اختیار جوانان قرار می‌گیرد، بیان کرد: تقاضایی که برای مصرف مواد مخدر در بین جوانان وجود دارد و کنجکاویشان، آنها را به سمت مواد مخدر می‌کشاند.

 این مقام مسئول بیان داشت: پلیس باید طرحی را در محل پارک نوبهار انجام دهد تا از ایجاد بیشتر آسیب‌ جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه کار از ارائه تذکر به این افراد گذشته است، بیان کرد: باید با چنین اشخاصی در جامعه برخوردی جدی شود.

 گل‌آوری در پاسخ به این سوال که وظیفه شما در برابر چنین افرادی در جامعه چیست، بیان داشت: کار ما سیاست‌گذاری است و طرح‌های ما را ارگان‌های دیگر باید در جامعه اجرا کنند.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، نظاره‌گری مسئولان امر با وجود دورهمی‌های معتادان جوان در پارک حشیش کرمانشاه قابل تأمل است مسئولانی که شاید این‌گونه درحال پنبه‌کردن رشته‌های دیگر دغدغه‌مندان هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :